BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
...::: NIEZBĘDNIK TECHNICZNY :::...
Autor Wiadomość
Piotrek325 
maniak


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-21, 22:53   

proponowal by z tym do niezbednika technicznego.

mozna prosic kogos z moderatorow ?
_________________
e30 studio - profesjonalne strony internetowe
www.e30studio.pl
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-09-25, 09:03   

i jeszcze pare kodów do kolekcji...

0216 - Servotronic
0261 - Seitenairbag Fuer Fondpassagiere
0416 - Hecksch. Rollo Elektr. + Seit. Mech.
0536 - Standheizung
0670 - BMW Professional RDS
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
PiotrC 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 16 Paź 2009
Skąd: Cybinka/Zielona Góra
Wysłany: 2010-10-31, 10:51   

Natknąłem się na stronkę zawierającą tabelę zawierającą zestawienie wtrysków według numeracji BOSCH z uwzględnieniem rezystancji oraz wydajności cm3/min przy ciśnieniu 3Bar.



http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm
_________________
Tylko oryginały - zero podróbek...chyba że chcesz robić jeszcze raz :)
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-06, 22:19   

Maglownica z e36 do e30 - Kompendium by Cypisek

Wszyscy wiedzą jak lipna jest maglownica w e30, dlatego wielu użytkowników zamontowało już listwę z modelu e36 lub z3. Krótsze przełożenie oraz większy kąt wychylenia kół powodują że leciwe e30 prowadzi się dużo lepiej. W kilku słowach postaram się rozjaśnić temat wspomagania kierownicy w e30.

1. Zakupy

Jeżeli w Twoim e30 nie ma wspomagania - kup kompletny zestaw, najlepiej pochodzący z takiej wersji silnikowej jaką Ty posiadasz. Wersje nadwoziowe nie mają większego znaczenia (poza późnymi touringami i 325ix) liczy się typ silnika: m10, m20, m40, m42, m21. Kupno takiego zestawu pozwoli uniknąć późniejszych problemów z rolkami, łapami, paskami, wężami, uchwytami. Jeżeli posiadasz swapowany silnik m5X szukaj zestawu z aut 6 cylindrowych. Pompa pozostaje ta która była przy silniku.

Na kompletny zestaw wspomagania składa się: Maglownica (e30/e36), zbiorniczek wyrównawczy (najlepiej z uchwytem do kielicha), przewody hydrauliczne, pompa wspomagania (wraz z łapą [w m20 zaopatrzyć musimy się również w łapę przykręcaną do bloku na której znajduje się alternator i pompa wspomagania] napinacz) rolka na wał korbowy, krzyżak z e30 (krzyżak do wspomagania jest krótszy od tego bez wspomagania - nie podejdzie) oraz pasek klinowy / wielorowkowy.

Ważne! Podczas instalacji zestawu warto zaopatrzyć się w nowe podkładki uszczelniające do przewodów hydraulicznych. Dostępne są oryginalne w ASO lub w sklepach z hydrauliką siłową podkładki gumowane które idealnie się sprawdzają - wystarczy lekko dociągnąć. Podkładek jest 8; 4 szt średnicy wewnętrznej14mm i 4 szt średnicy 16mm. Montując nowe uszczelki unikniemy późniejszego przeciekania. Przy instalacji należy zachować czystość aby nic nie dostało się do przewodów czy pompy. Jeżeli maglownica po odpaleniu będzie buczeć należy ponownie wymienić płyn do wspomagania. Płyn ATF IID 1 litr wystarcza.

2. Wybór maglownicy

Różne wersje nadwoziowe i silnikowe mają różne przełożenia. Zależy nam na kupnie maglownicy o jak najmniejszej liczbie obrotów - najkrótszej. Tutaj mamy dużo znaków zapytania:

Cytat:
slawo napisał/a:
2.73 m3 3.2l / Z3
2.93 m3 3l
3.15 2.8l
3.64 1.8is-2.5l


Z własnego doświadczenia :
e36 328i coupe - 3.64
e36 316/8i compakt 3.15 (potwierdzone kilkukrotnie)
Myślę że większość typowych aut sedan, kombi/coupe 316-325i posiadają przełożenie 3.64
Jeżeli mamy dużo siana szukamy maglownicy z m3 3.2 lub z3 - te auta posiadają najkrótsze przełożenia. Jeżeli do auta podchodzimy rozsądnie najlepszym dawcą wg mnie jest compakt.
Podczas kupna i tak najlepszą metodą jest ręczne sprawdzenie ile obrotów posiada od oporu do oporu.

Ważne: Zwróćmy też uwagę czy kupowana maglownica nie pochodzi z auta mocno rozbitego, nie cieknie ani nie zwiedzała wielu polskich dziur w drogach.

3. Montaż

Najwygodniej i najbezpieczniej podnieść auto oprzeć na kobyłkach żeby wszystko było stabilnie. Maglownicę z e36 możemy zamontować na drążkach i końcówkach z e36 jak i z e30. Nie są one jednak wymienne. Mając drążki z e36 końcówki zakładamy też z e36 itd.
Jeżeli auto nie miało wspomagania, nową maglownicę przykręcamy pod drugą parę otworów. Jeżeli miało wspomaganie - w te same otwory. W samej maglownicy nie przerabiamy nic nabijamy krzyżak do samego końca, skręcamy śrubką zabezpieczającą.

I teraz uwaga! Montując maglownicę z e36 w łożu silnika musimy użyć tulejek dystansowych dlatego że "uchwyty" maglownicy w e36 są niższe od tych w maglownicy z e30, żeby zniwelować tą wartość musimy pomiędzy maglownice a łoże umieścić tulejkę średnicy minimum 10 mm i wysokości ok 7 mm (np jakąś nakrętkę czy podkładki) wsuwamy w ten zestaw śrubę i przykręcamy magiel do łoża. tulejka powinna znajdować się nad maglownicą! Jeśli mamy to montujemy resztę układu wspomagania, rolka na wał korbowy przykręcona jest 6 śrubami 13mm, dużej śruby wału korbowego nie ruszamy!

Ważne! Mądrze ułóżmy przewody hydrauliczne najlepiej tak jak w oryginale, nic nie może się przetrzeć czy odkręcić. Śruby najlepiej skręcamy na klej do gwintów np loctite wszystko sprawdzamy 5 razy - w końcu chodzi o nasze bezpieczeństwo! Nie naciągaj zbyt mocno paska - może to uszkodzić łożysko pompy.


4. Odpowietrzanie.

Jeżeli mamy przód auta w powietrzu to super, jeżeli nie, to jeszcze trzeba się pomęczyć.

Wlewamy świeży płyn do wspomagania do zbiorniczka wyrównawczego, lecą bąbelki powietrza więc uzupełniamy żeby cały czas był max. Jeżeli przestało uciekać powietrze, zaczynamy kręcić kierownicą oczywiście na zgaszonym silniku!) od oporu do oporu i tak ze 20 razy aż bąbelki powietrza przestaną uciekać. Kontrolujemy stan płynu na bagnecie. Jeżeli powietrze już nie ucieka odpalamy auto i na jałowych obrotach wykonujemy jeszcze kilka skrętów kierownicą, sprawdzamy olej (w razie potrzeby dolewamy lub odciągamy) zakręcamy korek i cieszymy się wspomaganiem.

Powodzenia w bojach!

Cypisek
_________________


E30 + E91
 
 
 
Loona Thic 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2011
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-24, 10:22   

Tutaj macie PEŁNE KODY wyposażenia ale jest ich za dużo... :(
Nie mam jak ich wkleić, może uda mi sie rara zamieścic

http://chomikuj.pl/loonathic - zakładka DOKUMENTY
Ostatnio zmieniony przez Loona Thic 2011-08-24, 10:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
maaaad 



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2011-09-03, 20:53   

A propos maglownic - trafiłem w necie na jakieś forum, w którym poruszony był wątek "szybkości" przekładni kierowniczych. Jakiś gość pomierzył maglownice i skonsultował się ze znajomym, który pracuje w ZF (producent maglownic). Podał następujące dane:

M3 3.0 - 39 mm/rev - the slowest available rack. This is a variable ratio but it is slower than standard until 200 deg hand wheel angle

M3 3.2 and standard E36 - 45.5 mm/rev - the M3 3.2 rack has restricted lock.

Z3 rack - 53.5 mm/rev - by far the quickest rack you can fit.

Dane podane w mm/rev - czyli przesunięcie drążka przekładni na 1 obrót. Wynika z tego, że najszybsze przekładnie są w Z3, później e36 - każdy model + M3 3.2, a najwolniejszy jest magiel z M3 3.0. Czyli trochę inaczej, niż do tej pory się utarło :mg: Ta z M3 3.0 ma za to zmienne przełożenie.
Na allegro jest magiel z M3 3.0 za chorą kasę (700 zł) - nie wiem, czy jest sens w świetle powyższego ;)

Link do tematu:
http://www.bavarian-board...ing-rack-ratios
_________________
Ostatnio zmieniony przez maaaad 2011-09-03, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wrona 
PRAWY DO LEWEGO ;)



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Cze 2005
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2011-09-04, 08:05   

bardzo ciekawe ale.........
zapewne sa to predkosci dla maglownic angielskich i tutaj ciekawostka bo...... sa inne niz przekladnie kontynentalne ( sprawdzone organoleptycznie :D ) moge to pomierzyc w sposob zaproponowany w angielskim temacie mam na stanie nastepujace magle : m3 3.0 ang, m3 3,2 anglik, e46 330 anglik , e36 328 euro, e46 330 euro

wyniki pomiarow podam w poniedzialek

pozdr wrona
_________________
angole, angole, angole........ uparcie do przodu...
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-09-15, 08:07   

Bardzo ciekawy i przydatny przelicznik felg.

A dokładnie rozmiarówka, dopasowanie opony do felgi (do jazdy a nie stania na bulwarze, wiec trapezom dziekujemy), oraz bardzo ciekawie zademonstrowany wskaźnik ET (dobre dla kogos kto nie wie na czym polega ET ;) )

http://www.rimsntires.com/specs.jsp

PZDR!!
LUKAS ;)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
maaaad 



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2011-09-17, 11:57   

Tu coś podobnego, tylko prostsze:
http://www.felgi.pl/narze...ulator-et-felgi

wrona, jak tam wyniki pomiarów :?:
_________________
 
 
marcinek_89 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-10-29, 10:26   

wrona, robiłeś już testy maglownic? :)

Jak to w końcu jest w ilością obrotów w danym modelu i nadwoziu E36/Z3? Bo tutaj widzę sprzeczne informacje...

Czy maglownica z E46 jest podobna do magla z E36 i można ją w analogiczny sposób zaadoptować do E30?

Ile obrotów mają magle z E46?

Pozdro :wink: :beer:
_________________
POZDROWIENIA DLA OLI !! :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15