BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zrób to sam: Prawidłowy reset DME .. - prawdziwe voo doo ;-)
Autor Wiadomość
RoboCop 
Morder...ator



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2005-12-12, 10:12   Zrób to sam: Prawidłowy reset DME .. - prawdziwe voo doo ;-)

"Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut"
podaje to za Frank-iem
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
Ostatnio zmieniony przez nokerman 2008-01-27, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
slawo 
Kierownik karuzeli



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 03 Lip 2004
Skąd: Wałcz / Londyn
Wysłany: 2005-12-12, 10:24   

hmm....skad wziales ten opis?
_________________

Moja BMW e30 345i power'ed by KKK K27 turbo

- Klubowicz -

GG: 1041
e-mail: slawo@antserwis.pl

e-mail: slawo@beemka-klub.pl

Jest 328i e36 M-TECH, bardzo szybka eta
z 40% 2.93 sperre by Szeszkin Motorsport

oraz piekielnie szybkie e39 M5

 
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2005-12-12, 10:29   

brzmi jak czarna magia??? z bmwklupchlup pl... podobno jest podany na wiarygodnych amerykańskich i niemieckich forach BMW...
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
 
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2005-12-12, 11:30   

mnie też to kusi, ale ziiiimno... ja nie próbowałem, ale coś w tym może być - do tej pory ściągałem klemy na 15minut i miało być zresetowane -
a tu cała litania jak to się ma zrobić prawidłowo...
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
 
 
 
jaqub 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2005-12-12, 13:07   

miedzy punktem 4 a 5 trzeba obiec bardzo szybko auto (tak 3 razy dla pewnosci) pozniej zlozyc lusterka na 2minuty i 15sekund (nie dluzej) i dalej jak w opisie punkt 5ty...
a tak serio to dziwi mnie ten caly opis co do tego odlaczania i podlaczania to moze i oka ale ta praca na jalowym, pozniej jazda itd to wydaje mi sie zupelnie bez sensu...
 
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2005-12-12, 13:18   

niekoniecznie jaqub... pamięć w Motronicu, po rozłączeniu aku chyba się tak łatwo nie wykasowuje... ja po każdorazowym odpięciu aku i ponownym podpięciu - nie zauważam różnic po odpaleniu silnika - więc ECU nie zostaje chyba wykasowane...
w innych autach jest różnie... 2przykłady:
Polonez z jednopunktowym wtryskiem Delphi, w książce pisze, że po zapaleniu silnika trzeba go pozostawić włączonego do 3 uruchomienia wentylatora chłodnicy,
Misiek Galant "92 rok 2.0l - po odpieciu aku cała skomplikowana procedura(troche podobna do tej którą podałem do BMW), żeby auto znów nauczyło się jeździć, bo jakbyś chciał pojechać od razu to auto poruszało się skokami kangura...
i pewnie co firma to inne "knify"
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
 
 
 
jaqub 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2005-12-12, 13:41   

moj sprzet jest na siemensie i po odlaczeniu aku i odpaleniu zachowuje sie tak jakby sie dopasowywal do wszystkiego ( a zmian jest kilka w ukld. dolotowym i w wydechu).
 
 
 
erikson 


Dołączył: 16 Lip 2004
Skąd: W-wa-
Wysłany: 2005-12-12, 13:54   

M50-dzis resetowałem auto i po resecie(zwykłe odciecie dopływu pradu na pare minut) smigał jak nigdy,miał poprostu kopa,przejechałem tak 4km i smiga(ciekawe jak dlugo-jazda na saej benzynie).Pare dni wczesniej tez tak zrobiłem ale o kilka minut mniej był rozłaczony i tez miał kopa ale przez pare metrów,potem znów muł.Co mu moze zamulac łep?,LPG(sekwencja) w obu przypadkach odstawione.Najgorsze jest to ze jak poczułem jak ma naprawde jechac to mnie bedzie wnerwiac jak sie szybku zamuli,a nie wyjsciem jest codzienie resetowac kompa.Zeby znalesc na jakis patent to by było dobrze?
_________________
było E30 318,318is,325.E34 524,525 24V,535, E34 525TiX,E39 523,i dzis X5
 
 
 
el-viz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2005-12-12, 14:05   

**************************
Ostatnio zmieniony przez el-viz 2007-03-11, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
erikson 


Dołączył: 16 Lip 2004
Skąd: W-wa-
Wysłany: 2005-12-12, 14:36   

skoro w starych silnikach uczenie sprawia mu problem,to jak go odłuczyc uczenia :) 8) :D .Skoro przez jakis czas dobrze mu idzie i jak zaczyna zbierac inne dane jak fabryczne to go cos boli,to wiec co mu pomoze?
1)zmiana wszystkich czujników,lub niektórych(a co z czesciami mechanicznymi-np kzywki)
2)wprowadzic kompa w tryb awaryjny(wtedy pobiera tylko dane potrzebne)
3)inny lub nowy silnik(mało realne co do nowego)
4)oszukac jakos spływajace dane aby były nie fałszowane(to jest sztuka w starym silniku)
5)lub dac sobie spokoj :D
_________________
było E30 318,318is,325.E34 524,525 24V,535, E34 525TiX,E39 523,i dzis X5
 
 
 
jaqub 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2005-12-12, 16:30   

po pierwsze zrob mu diagnostyke... tzn. podlacz kompa i sprawdz skad ma bledy. ale dziwi mnie to ze muli sie po jakims czasie... bo ze muli sie szybko to zrozumiale bo odpalasz z wykasowanymi bledami i moment sciaga bledy... ja w serwisie bawilem sie takim komputerkiem w kasowanie samych bledow ale okazalo sie ze phase sensor byl do dpupy (czujnik polozenia walka rozrzadu) nie moglem dostac uzywki i wybulilem 500pln po podlaczeniu nowego czujnika wogle nie odpalal... po wymianie modulu (uzywka 600pln) odpalil i zaczal zapier*** jak glupi:) i moj wniosek jest nastepujacy:
w bmw nie da sie oszukac, zdrutowac ani nic wyrzezbic prawda jest taka ze dopoki wszystkie czujniki nie beda OKa to mozna zapomniec o frajdzie z jazdy i mnoza sie problemy....
 
 
 
speed 
Michał



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Paź 2005
Skąd: K/R/A/K/Ó/W
Wysłany: 2005-12-12, 17:26   Re: Prawidłowy reset DME ... - prawdziwe voo doo ;-)

RoboCop napisał/a:
"
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "


Czy w pkt-cie 4 chodzi o polaczenie kabli + i - ze soba, zamkniecie obwodu :?: A w pkt 5 jak rozumiem podpinamy je juz do aku :) Czy w kazdym motronicu jest taka procedura :?:
_________________


Every man dies... But not every man really lives...
 
 
 
rogaś318 



Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Wwa, Gardzienice
Wysłany: 2005-12-12, 19:32   

jak to sie robi w l jetronicu bez sondy lambda?
bo cus mi dziwnie dziala powyzej 3 tysiecy obrotow...
9nie ma mpowera)
_________________
Kuba


już nie Mczy.
 
 
 
erikson 


Dołączył: 16 Lip 2004
Skąd: W-wa-
Wysłany: 2005-12-12, 21:26   

dzis troszke pojezdziłem na Pb i LPg,narzie jest dobrze i ciagnie(zwykły reset kompa bez tych procedur)
_________________
było E30 318,318is,325.E34 524,525 24V,535, E34 525TiX,E39 523,i dzis X5
 
 
 
center 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 31 Lip 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2005-12-19, 18:49   

a ja wroce do tego voo-doo bo sie zastanawiam czy warto sie tym bawic...
ostatnio wymienialem pompe wody i kolo pasowe i ni wala nie chciala mi odpalic, do tego zaczal zdychac aku wiec wzialem pradu od kumpla i tak krecil i krecil i juz prawie lapal przez kilka minut, w koncu zaczal trzymac obroty tak na 300, kulal kulal, potem wyzej , dodalem mu gazu i zaczal powoli powoli jakby "uczyc sie" jak sie trzyma obrotu i na nie wkreca...
wiec nie wiem czy robic cos takiego czy juz sobie darowac??
pozdro all
_________________
520 trumna sekwencja:

mgr inż. Jędrek ;)
 
 
 
Bruner 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 16 Lip 2004
Skąd: Tczew
Wysłany: 2005-12-19, 23:48   

Ta procedura jest dla wszystkich silnikow na motronicu? Czy np od E39 w gore? bo nigdy nie robilem tak jak w tym opisie a nie zauwazylem zeby sie cos dzialo dziwnego z silnikiem
_________________
E30 318is '90
było:
E46 318i Touring '04
E30 318i Touring '92
E30 325e '86
E30 320i '90
 
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2005-12-20, 00:30   

dla wszystkich...
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
 
 
 
center 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 31 Lip 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2005-12-20, 07:49   

a co mi zalezy jak juz tyle zrobilem moge zrobic i to..
tylko co znaczy :
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

podlaczyc kable aku do akumulatora? bo chyba nie do siebie...
_________________
520 trumna sekwencja:

mgr inż. Jędrek ;)
 
 
 
el-viz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2005-12-20, 08:35   

nie próbuj nigdy zakładać lub zdejmować klem akumulatora jeśli masz włączoną stacyjkę!!zawsze kiedy podłączasz obwód elektryczny pod obciążeniem może zrobić się zwarcie i w wyniku tego tzw.prąd zwarciowy może uszkodzić komputer.wartości prądów zwarciowych mogą przekraczać kilkudziesięciokrotnie wartości nominalne.dlatego też w każdym przypadku akumulator należy odłączać po wyłączeniu stacyjki.
a przy resetowaniu ecu kolega radził żeby klemy po odłączeniu akumulatora zewrzeć na 5-10 min.
 
 
Bartek_P



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Poznań(okolice)
Wysłany: 2006-05-10, 22:15   

Dobra panowie.
A jak zrobić resecik w dieslu??
_________________
Żadna usterka usunięta zgodnie z technologią, niema prawa się powtórzyć przez następne 7 lat
 
 
 
Mirek
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 26 Gru 2005
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 2006-05-11, 22:24   

el-viz napisał/a:
nie próbuj nigdy zakładać lub zdejmować klem akumulatora jeśli masz włączoną stacyjkę!!zawsze kiedy podłączasz obwód elektryczny pod obciążeniem może zrobić się zwarcie i w wyniku tego tzw.prąd zwarciowy może uszkodzić komputer.wartości prądów zwarciowych mogą przekraczać kilkudziesięciokrotnie wartości nominalne.dlatego też w każdym przypadku akumulator należy odłączać po wyłączeniu stacyjki.
a przy resetowaniu ecu kolega radził żeby klemy po odłączeniu akumulatora zewrzeć na 5-10 min.

nieprawda!!!!!!!!!jai znowu prad zwarciowy???
Znasz procedure wymiany podzespołów zapłonmowych poduszki powietrznej???najpierw właczasz zapłon-poniej zakładasz kleme!!!!!!!!
 
 
bmwprg 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 10 Kwi 2006
Skąd: z neta
Wysłany: 2006-05-21, 17:33   

Witam!
Jezeli autko mi nie chodzi na PB (brak niskich obrotow, komputer pokazal sonde). To czy reset moge zrobic na LPG??
 
 
 
Rafał 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2004
Skąd: bardzo mobilnie
Wysłany: 2006-05-21, 20:22   

kurde jakie to dziwne wszystko
ja zamontowalem sobie zaroweczke w schowku do kodow błyskowych
i kasowanie bledow robie pedałem gazu (nie pamietam teraz mam gdzies zapisane chyba 30 sekund po odczycie czy jakos tak)

a tak na marginesie co sie stanie mojemu motronikowi 1,3 jak np zapamieta jakis blad
np odpale samochod bez przeplywki
czy ma to jakis wplyw na dalsza jego prace po polaczeniu wtyczki do przeplywki ?? ?
z tego co mi wiadomo NIE!
a zapisane bledy sluza tylko i wylacznie diagnostyce
e30 to nie nowa cytryna i nie przel sie w tryb serwisowy pozwalajac jechac z max predkoscia 20 km/h :lol:


pozdrawiam Adam Słodowy :lol:
_________________
POL-ROW.PL
 
 
 
speed 
Michał



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Paź 2005
Skąd: K/R/A/K/Ó/W
Wysłany: 2006-05-24, 19:05   

Czyli reasumujac robienie resetu w motronicu 1.3 nie ma wiekszego sensu bo On i tak nie wchodzi w zaden tryb awaryjny a zapamietuje to tylko po to by po ewentualnym podpieciu ECU pod kompa w servisie servisant widzial co sie dzialo.

p.s. U mnie to pewnie strasznie duzo tego bylo - czego ja podczas pracy nie odpinalem :wink:
_________________


Every man dies... But not every man really lives...
 
 
 
Rafał 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2004
Skąd: bardzo mobilnie
Wysłany: 2006-05-24, 23:34   

tak własnie
chyba ze ktos ma inne zdanie ?
_________________
POL-ROW.PL
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 17