Wysłany: 2004-05-19, 17:12 Jak jest różnica między wtryskami paliwa Bosha... ???
Ten temat był już chyba poruszany na poprzednim forum, dlatego wzanowięgo na i na tym.
Jak jest różnica między wtryskami paliwa:
1) Bosch K-Jetronic
2) Bosch L-Jetronic
3) Bosch LE-Jetronic
4) Bosch Motronic
Co do pierwszego i ostatniego, to prawie wszyscy wiedzą o co chodzi. Ale jeśli chodzi o L i LE Jetronic, to niewiadomo co to dokładnie za wtrysk, na czym on polega, czym się różnią i w jakich motorach oraz rocznikach były one montowane.
Czy jest ktoś kto potrafi na to dobrze odpowiedzieć
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Bosch L-Jetronic - konstruktorzy tego ukladu za podstawowwe zadanie przyjęli redukcje zawartosci w spalinach skałdników toksycznych.Uklad ten :cenzura: odmierzanie dawek wtryskiwanego paliwa dostosowanych do chwilowego masowego natęzenia przepływu (strumienia masy) powietrza kanałem dolotowym.Sterowanie elektroniczne jest w tym układzie prostrze niż w układzie D-Jetronic.Układ steryjacy moze byc tez wykozystany do korygowania składu mieszanki na podstawie sygnałów płynacych z sondy lambda,a także - do sterowania recylkulacja lub katalitycznym oczyszczaniem spalin.
Bosch D-Jetronic - jest przeznaczony do zasilania silnika samochodowego.Paliwo jest wtryskiwane okresowo pod stałym nadcisnieniem do kanałów dolotowych poszczególnych cylindrów.Dawka wtryskiwanego paliwa jest proporcjonalna do czasu otwarcia wtryskiwacza.Informacji dotyczacych zapotrzebowania w paliwo dostarczja czujniki:podcisnienia (w kolektorze dolotowym),predkosci obrotwej,połozenia przepustnicy oraz temperatury cieczy chłodzacej.Informacje te urzadzenie sterujace przetwarza na syganły elektryczne sterujace czasem otwarcia wtryskiwaczy elektormagnetycznych.
Bosch LE-Jetronic - seryjna produkcje takich układów rozpoczeto w roku 1981.Jest to nowa generacja układu L-Jetronic,lecz z miejszym i lżejszym urzadzeniem sterujacym,a jednoczesnie o znaczynie uproszczonym układzie elektronicznym.Zastosowano tu nowy sposób sterowania rozruchem zimnego silnika,rezygnujac z wtryskiwacza rozruchowego i wyłacznika termoczno-czasowego.Układ LE-Jetonic zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa przez silnik.Pozostałe zalety tego układu to wieksza trwałosc,łatwiejsza obsługa i niższe koszty wytwarzania.
To tak na poczatek
316i - LE/U-Jetronic od 1987 - 1989
318i - K-Jetronic od 1982 - 1983
318i - L-Jetronic od 1984 - 1984
318i - LE-Jetronic od 1983 - 1987
320i/A - LE-Jetronic od 1982 - 1990
323i/A - LE-Jetronic od 1982 - 1986
Wiecej grzechów nie pamiętam.
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
K-Jetronic - układ ten charakteryzuje ciągły wtrysk ciekłego paliwa z rozpylaczy.Intesywnosc wtrysku jest dostosowana do chwilowego natęzenia przepływu powietrza przez układ dolotowy.Do pomiaru natężenia przepływu powietrza zastosowano metode pływakowa.Paliwo jest zasysane ze zbiornika elektryczna popa rolkowo-komorowa i tłoczone do rozdzielacza,skad pod cisnieniem 0,47MPa dociera do wtryskiwaczy.Stałe cisnienie paliwa w kanałach rozdzielacza utrzymuje zintegrowany z nim regulator cisnienia zasilania.
Bosch Motronic - to cyfrowy - elektornuczny - system kompleksowego sterowania silnikiem.Układ ten powstał z połaczenia układu wtrysku paliwa typu L-Jetronic z elektronicznym układem sterowania zapłonem.Za pomoca mikrokomputera steruje on zarówno wtryskiem paliwa,jak i zapłonem - w zaleznosci od obciazenia,predkosci obrotowej i temaperatury czynnika chłodzacego.Sygnały wejsciowe nadaja czujniki: przepływu powietrza dolotowego,prędkosci obrotwej silnika,połozenia wału korbowego,temaperatury silnika itd.Na podstawie tych sygnałów mikrokomputer oblicza optymalny czas trwania wtrysku paliwa i optymlany kąt wyprzedzenia zapłonu.W układzie Motronic,każdej prędkosci obrotwej silnika oraz każdemu obiązeniu odpowiada inna wartosc wyprzedzenia zapłonu.W pamiecu mikrokomputera zawarta jest liczba 256 wartosci kąta wyprzedzenia zapłonu.Przy uwglednieniu pośrednich wartosci prędkosci obrotowej i obciązenia za pomoca mikrokomputera mozna uzyskac 4096 wartosci kata wyprzedzenia zapłonu.Dzieki funkcjom zapisanym w pamieci mikrokopmutera układ Motronic steruje wtryskiem paliwa w róznych stanch pracy silnika tzn rozróznia takie stany jak: bieg jałowy,nagrzwanie,hamowanie silnikiem,przyspieszanie oraz praca podczas obciązenia pełnego i obciazen czesciowych.Układ Motronic zapewnia oszczedne zuzycie paliwa i pracuje prawie bezobslugowo.
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
toomasz27 Gość
Wysłany: 2004-05-19, 19:27
Kirek...czy to czasem nie z "Zasilania wtryskowego benzyną" aut. Juergena Kasedorfa ?
Nie to jakiegos polskiego ciołka hehehehe bardzo dobra ksiazka pt SILIKI SPALINOWE
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach