Jak to w koncu jest m40 ma regulacje zaworow czy nie?
Dzwonilem dzis do ASO BMW pan do mnie ze tak i nie ma problemu naprawi bedzie oki chodzil.
Czytam posty regulacja jest hydrauliczna znaczyt nie ma a auto chodzi jak rasowy disel (traktor)
Prosze o informacje jak to jest i jak naprwawic
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-05-11, 19:44
Witam
Konstrukcyjnie nowy silnik M 40 odpowiada dotychczasowemu silnikowi 4-cylindrowemu (M 10).Podstawowa nowosc stanowi naped walka rozrzadu,ktory teraz przekazywany jest przez pas zebaty.Procz tego zastosowano hydrauliczna kompensacje luzu zaworow.
Walek rozrzadu napedza gorne zawory za posrednictwem dzwigienek,ktore opieraja sie na popychaczach hydraulicznych.Dzieki temu luz zaworow wyrownywany jest samoczynnie i zawory nie musza byc regulowane.W celu zwiekszenia trwalosci zawory wydechowe wypelnione sa sodem.
czylio nie da się regulować... i jeśli terkotanie o którym piszesz jest spowodowane zaworami a nie czym innym to sprawdź gdzie umyka ci ciśnienie oleju które to własnie ciśnienie reguluje luz zaworowy... może np. pompa oleju daje ciała...
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2004-05-11, 22:45
niekoniecznie, silniki M40 sa znane z tego ze maja syfne walki rozrzadu - kazdy handlarz czesci od beemek ci to powie - takze mozesz miec tak jak moj kolega wysmigany waleczek i klepie niesamowicie, koszt nowego w podrobce to jakies 600 pln - oryginal w dobrym stanie ok 200-300.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2004-05-11, 23:00
no my tez myslelismy ze znajomym ze w najgorszym wypadku beda szklanki do roboty ale jak sie rozebralo to i tamto to widac bylo ze wina lezy po stronie walka - a kolesie sprowadzajacy czesci do betek (w sumie 3 znawcow) tylko potwierdzilo nasze przypuszczenia.
kowal Gość
Wysłany: 2004-05-12, 07:54
INPARCO:
czy te zawory sa wypelnione sodem fabrycznie w silnikach M40?
czy w innych silnikach z tych lat tez tak bylo?
gdzie mozna uzyskac szersze info na ten temat?
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-05-12, 14:47
Cytat:
czy te zawory sa wypelnione sodem fabrycznie w silnikach M40?
Jakbys uwaznie czytal to bys wiedzial,ze jest to jedna ze zmian w nowej konstrukcj silnika M40.Wczesniej juz to napisalem
kowal Gość
Wysłany: 2004-05-12, 16:03
Cytat:
Jakbys uwaznie czytal to bys wiedzial,ze jest to jedna ze zmian w nowej konstrukcj silnika M40.Wczesniej juz to napisalem
Chyba nie zrozumiałes mojego pytania,pytalem,czy takie zawory(fabrycznie) sa rowniez w silnikach bmw z tych samych lat np M20B25 z lat 87--,i tylko tyle chcialem wiedziec
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-05-12, 16:20
No faktycznie chyba sie nie zrozumielismy...ale pierwsze twoje pytanie dotyczylo silnika M40...wiec Tobie napisalem...
A jak jest w innych silnikach typu 2.0,2.3,2.5,2.7 to niech sie wypowiedza posiadacze owych modeli...
to jest mozliwosc regulacji recznej, bo slyszalem ze sie moga przywieszac
jak ktos wie jak to zrobic, lub jak spr czy nie sa zawieszone pod chmurka to poprosze o opis
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach