Auto to BMW 318ti. Którędy jak się nagrzewa chłodnica nadmiar płyny który zgodnie z teorią cieczy rozpręża się i wpływa do zbiorniczka wyrównawczego? Chodzi mi o to że, nalałem chyba trochę za dużo i wywalilo mi ze 2 litry płynu z okolic zbiorniczka wyrównawczego. Czujnik poziomu płynu pod spodem zbiorniczka jest mokry. Normalnie nadmiar płynu powinien odpłynąć do zbiorniczka bądź wylać się na zewnątrz przez jakiś zaworek. A tu taki zonk. Może to lamerskie pytanie ale w dwóch poprzednich autach w korku chłodnicy był zaworek przelewowy by odprowadzić nadmiar płynu na gorącym silniku do zbiorniczka. Tu takiego nie widzę.
Jak do działa w BMW? Wertuje dokumentację ale nie znajduję.
Czy ma w tym sensie znaczenie jakie chłodziwo się używa? Mam na myśli czy zwykłe Borygo zorpręża się bardziej niż markowe dedykowane chłodziwo?
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-11, 11:25
W chłodnicy jest otworek z którego płyn przelewa się do zbiorniczka. Jak na odpalonym silniku odkręcisz korek to zobaczysz niewielki strumień na samej górze. W korku jest zaworek który przy odpowiednim ciśnieniu upuszcza nadmiar na zewnątrz. I tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach