BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[e30] jaki olej silnikowy do m20b27
Autor Wiadomość
Piotr Dziektarz 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 10 Paź 2015
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2015-10-23, 19:12   Re: [e30] jaki olej silnikowy do m20b27

august napisał/a:
jak w temacie . mam pytanie jaki najlepiej olej zalac do m20b27 - silnik jest zdrowy dlatego chcialbym nalac cos dobrego co nie zamieni sie w wode i bedzie odpowiednie do zabaw typu ; jazda po torze.


Na torze zwykle używa się maksymalnej mocy, jaką silnik może
wygenerować. Na krótko wciskasz hamulec przy zakrętach, a potem wciskasz
pedał gazu do dechy.

Twój olej rozgrzeje się do 150°C, w tym czasie system chłodzenia posiada
około 100°C. Silnik wytwarza ogromne ciepło, ale szybko może je
przekazać tylko do układu chłodzenia. Duża ilość powietrza przechodzi
przez chłodnicę, więc płyn chłodzący jest w stanie odebrać to dodatkowe
ciepło względnie łatwo.

Wskazania temperatury oleju nie odpowiadają prawdziwym wartościom.
Wskazywana temperatura jest wartością uśrednioną oleju pochodzącego z
różnych części silnika. Niektóre części rozgrzewają się bardziej niż
inne. Uważa się, że podczas wyścigów część oleju rozgrzewa się do
temperatur ok. 200°C lub nawet 260°C.

Zwiększenie przepływu spowoduje lepsze chłodzenie dzięki olejowi. I o to
chodzi. Zapewne zależy ci na lepszym przepływie oleju w takich
sytuacjach, i masz to zagwarantowane. Gorący olej rozrzedza się i
poprawia przepływ. Większy przepływ lepiej oddziela części silnika,
poddane dużemu obciążeniu. To wszystko przekłada się na lepsze efekty.
Silniki kręcone do wyższych obrotów wymagają rzadszego oleju.
Niekoniecznie należy sięgać po gęstszy olej startując w wyścigach. Ale
sprawdzić to można tylko eksperymentalnie.

Nie pokonuj 8 000 km na tym samym oleju, jeśli startujesz w wyścigach.
Zmień olej po 1 500 lub 3 000 km. Jeśli jeździsz samochodem po mieście,
to dostosuj częstotliwość wymian do warunków. Na torze wyścigowym stosuj
olej przeznaczony do wyścigów, a do jazdy miejskiej- miejskiego.

Są oczywiście oleje, które można stosować zarówno w wyścigach jak i
jeździe ulicznej ale przy tak różnej eksploatacji należy go częsciej
wymieniać.
Jedni polecaja Motula inni Valvoline inni Millersa.
To sa nie ma co ukrywac najlepsze marki na rynku.
Polecam od siebie serie Millers Oils CFS Motorsport.

Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
Ostatnio zmieniony przez nokerman 2016-01-07, 15:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16