Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Krakow/Tbg
Wysłany: 2011-03-04, 11:28 [E46] Wymiana sprzegla w silniku m54
Witam.
Wczoraj kupilem sprzeglo (docisk, tarcza, lozysko) i zamierzam to wymienic ale ! .... zaslyszalem gdzies o jakis problemach z wymiana takiego sprzegla - jakis klucz ktory jest w zestawie, wstepne napinanie dwumasu, specjalne sciagacze do sprzegla samonastawnego itd ...
ponoc jest z tym jakas filozofia ...
o co w tym wszystkim chodzi ? czy faktycznie tak jest ? szykowac sie na jakies niespodzianki czy po prostu drzec wydech wal i skrzynie, wymieniac, skrecac i jezdzic ?
Pomógł: 30 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-04, 12:27
muszisz miec specjany przyzad do wstepnego napiecia i wycentrowania sprzegla.
oczywiscie ze demontazem straego sprzegla nie bedziesz mial probplemu.
Nowe tez "mozesz" zamotować tak jak sie montuje normalne sprzegla ale moze w ogole po zlozeniu nie dzialać albo w najlepszym wypadku bedzie szarpać.
muszisz miec specjany przyzad do wstepnego napiecia i wycentrowania sprzegla.
oczywiscie ze demontazem straego sprzegla nie bedziesz mial probplemu.
Nowe tez "mozesz" zamotować tak jak sie montuje normalne sprzegla ale moze w ogole po zlozeniu nie dzialać albo w najlepszym wypadku bedzie szarpać.
Hmmm, nie wiem jak w m54, ale w dieslu e46 nowe zestawy są fabrycznie zblokowane. Jak kupujesz kompletne sprzęgło, to po montażu zdejmujesz blokadę i OGIEŃ!!!
Dwumasu sie nie ustawia, tylko jeśli już to docisk sprzęgła
Stammek86 napisał/a:
muszisz miec specjany przyzad do wstepnego napiecia
Przyrzad do wstepnego napiecia jest potrzebny gdy składasz stary docisk na nowym sprzegle, Jeśli idzie cały nowy komplet, poprostu zakładasz sprzęgło, docisk i wykręcasz blokade docisku. Przy nowym zestawie nigdy nie miałem problemu, tylko jeśli docisk zostawał stary musiałem docisk przestawiać na sprężynkach.
Stammek86 napisał/a:
i wycentrowania sprzegla
Zwykły wałek centrujący taki jak do kazdego sprzęgła, zaczynając od poloneza a kończąc na Ferrari, byleby wymiar pasował.
PZDR!!
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Krakow/Tbg
Wysłany: 2011-03-06, 11:18
sprzeglo wymienione !
wiekszych komplikacji nie ma, wszystkie sruby odkreca sie od strony skrzyni, maski w zasadzie nawet nie trzeba podnosic.
sciagnalem stare, wyczyscilem dwumas ktory okazal sie w bdb stanie i przykrecilem nowe. sciagnalem ta blokade ale jak sie okazalo tarcza max krzywo ... popuscilem tyle ile sie dalo docisk na srubach, ustawilem idealnie (na oko) tarcze i spowrotem skrecilem. pozniej pozostalo skrecenie wszystkiego.
Co ciekawe ... okazalo sie ze sprzeglo mialem jeszcze bardzo bogate. Dojechane bylo lozysko ale tez bez tragdii ale teraz bierze duzo lepiej. Wymienilem przy okazji elastyczny lacznik miedzy skrzynia a walem, skrecilem pozadnie wal (bo nie byl skrecony) i samochod przy ruszaniu i wbijaniu biegow zachowuje sie jak nowy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach