BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[e30] jaki olej silnikowy do m20b27
Autor Wiadomość
august 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lip 2009
Skąd: uć
Wysłany: 2011-12-20, 09:42   [e30] jaki olej silnikowy do m20b27

jak w temacie . mam pytanie jaki najlepiej olej zalac do m20b27 - silnik jest zdrowy dlatego chcialbym nalac cos dobrego co nie zamieni sie w wode i bedzie odpowiednie do zabaw typu ; jazda po torze.
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-12-20, 13:56   

a na jakim oleju silnik jeździł poprzednio - zasadnicze pytanie? Trzyma kompresję? Silnik jest seryjny? Bez modów? Hamowałeś go? Tak serio to m20b27 średnio nadaje się do zabaw na torze, to silnik, który ma dużo momentu z dołu, ale nie lubi zbytnio kręcenia do odcinki...
_________________
Weteran
 
 
 
Wanat 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Skąd: CK
Wysłany: 2011-12-20, 20:41   

Do m20 upalanego jak Twoje to 10W60. Stosunek cena/jakość najlepszy w przypadku Gulfa. Sam jeżdże i polecam.
Ostatnio zmieniony przez Wanat 2011-12-20, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
august 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lip 2009
Skąd: uć
Wysłany: 2011-12-21, 01:14   

Wanat napisał/a:
Do m20 upalanego jak Twoje to 10W60. Stosunek cena/jakość najlepszy w przypadku Gulfa. Sam jeżdże i polecam.


własnie sie zastanawiam nad 10-w60 od castrola.
niestety nie wiem jaki był wczesniej zalany olej.

dobra opinie słyszałem o olejach motula.
 
 
Wanat 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Skąd: CK
Wysłany: 2011-12-21, 06:24   

Castrol 10W60 jeżeli z pewnego źródła będzie ok, najlepiej TWS, choć chyba zmieniła się teraz nazwa, najlepiej zapytać w ASO. Ale ogólnie Castrol jest drogi i nie warto dopłacać za markę.

Motul to pierwsza liga, ale nie ma w ofercie 10W60.
Zobacz ofertę Gulf, może marka nie tak popularna w Polsce ale produkty ma pierwszoligowe:)

Jeżeli widzisz, że silnik jest w dobrym stanie to nie ma się co zastanawiać tylko lać 10W.
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-12-21, 10:20   

Bardzo dobrym olejem jest Valvoline VR1 Racing 10w60, ewentualnie Motul 20w60.
_________________
Weteran
 
 
 
tomcat944 
mental ill



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Cze 2006
Skąd: zielona gora
Wysłany: 2011-12-21, 13:18   

hej,
valvoline maxlife 10w40...
_________________
do Waskiej lampy trzeba dorosnac...
BERCIK - RIP
 
 
 
Wanat 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Skąd: CK
Wysłany: 2011-12-21, 19:39   

Łukasz napisał/a:
Bardzo dobrym olejem jest Valvoline VR1 Racing 10w60, ewentualnie Motul 20w60.


Valvo 10w60 może i jest dobry tylko jest olejem hydrokrakowanym więc z syntetycznym ma niewiele wspólnego. Za takie same pieniądze można mieć olej na bazie syntetycznej który będzie bardziej odporny na zużycie/starzenie

20W60 w m20 używanym też na codzień? Jazda w zimę? Wg. mnie średni pomysł.

tomcat944 napisał/a:
hej,
valvoline maxlife 10w40...


Owszem do jazdy na codzień bez upalania to świetny olej.
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2011-12-21, 20:24   

Polecam ful syntetyk Mobil 1 5W/50.
_________________
E39 530d 00r
 
 
Wanat 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Skąd: CK
Wysłany: 2011-12-21, 20:32   

Artur C. napisał/a:
Polecam ful syntetyk Mobil 1 5W/50.


Genialny produkt. Oparty na bazie PAO, sprawdzony na całym świecie. Upalany w moim m42 od 4 lat. Jest mega uniwersalny, od ostro katowanych turbo benzyn po oszczędne diesle (nawet te z dpfem). Ale ale. Do m20 sie nie nadaje z prostej przyczyny, zalecana klasa wg. SAE do m20 to od 10W w góre. Teoretycznie BMW "zaleca" oleje w zależności od temperatury, gdzieś nawet w instrukcji jest tabelka. Ale praktyka to praktyka i już np. w Bentleyu można przeczytać, że tylko oleje 10W. Sprawa rozchodzi się o "pasowanie" tego silnika.
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2011-12-21, 20:41   

W instrukcji z 8/91r - 5W/50 w M21 jest dopuszczony - latam na nim i jest super.
Lecz M20 przeżyje bo ten olej w 100 stopniach ma parametry lepkościowe zbliżone do 15W/40 ale technologicznie i pod względem ochrony zurzyciowej go przewyższa.
_________________
E39 530d 00r
Ostatnio zmieniony przez Artur C. 2011-12-21, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sosen 
BORN TO DRIVE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Kwi 2004
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2011-12-21, 20:45   

Ja w swoim M20B25 latam na Motul'u 300V Competition 15W-50 i jestem zadowolony.
_________________
Liczba dachowań - 2
Liczba zniszczonych opon - 464
Łukasz

e36 318ti compact szrotex
 
 
 
Wanat 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Skąd: CK
Wysłany: 2011-12-21, 21:27   

:D

Ilu użytkowników tyle opinii. Może podsumujmy wtedy będzie łatwiej znaleźć coś dla siebie.

10W40-normalne użytkowanie, niska cena
10W60-ostra jazda, umiarkowana cena
5W50-ostra jazda, umiarkowana cena+w miarę dobry stan techniczny silnika (oleje od 5W w dół mają bardzo dobre właściwości czyszczące, choć to też zależy od producenta i dodatków)
5W40-normalne użytkowanie, cena i cechy j.w.
15W40-normalne użytkowanie, niska cena, raczej do silników o słabszej kondycji
15W50/20W60 i inne dobre syntetyki na bazie PAO/estrów-bardzo ostre upalanie, nie zalecane do niskich temperatur

Oczywiste jest że nawet w jednej normie możemy znaleźć produkty zarówno bardzo drogie jak i tanie, wszystko zależy od producenta, marketingu, użytej bazy, dodatków itd. itd. Najważniejsze jest aby olej był z pewnego źródła.
Ostatnio zmieniony przez Wanat 2011-12-21, 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
august 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lip 2009
Skąd: uć
Wysłany: 2011-12-22, 12:35   

Sosen napisał/a:
Ja w swoim M20B25 latam na Motul'u 300V Competition 15W-50 i jestem zadowolony.


ten pomysł mnie sie podoba. w zime nie jezdze . a w lato upalam .
 
 
Sosen 
BORN TO DRIVE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Kwi 2004
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2011-12-22, 14:47   

august napisał/a:
Sosen napisał/a:
Ja w swoim M20B25 latam na Motul'u 300V Competition 15W-50 i jestem zadowolony.


ten pomysł mnie sie podoba. w zime nie jezdze . a w lato upalam .


Zimą też upalam, można powiedziec że więcej niż latem zwłaszcza, że chodzi o 325ix czyli 4x4 :wink:
_________________
Liczba dachowań - 2
Liczba zniszczonych opon - 464
Łukasz

e36 318ti compact szrotex
 
 
 
august 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lip 2009
Skąd: uć
Wysłany: 2011-12-27, 18:22   

rzeczywiscie gulf jest najtanszy ciekaw jestem jaka jest jego jakosc.
castrola nie kupie - miałem w m52 i niby miało nie klepac po pałowaniu i nie brac az tyle oleju.
mobila tez nie kupie bo efekty jak po castrolu a i jeszcze po 10 tys. km olej jest jak woda..
natomiast jezdze na shellu dislem i jestem bardzo zadowolony
i znalazłem coś takiego
Shell Helix Ultra Racing 10w-60 sprawdza się w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy. Jego dodatkową zaletą jest możliwość stosowania we wszystkich silnikach czterosuwowych starych , zabytkowych, chłodzonych powietrzem lub wymagających dużych dolewek, zapewniając ich właściwą pracę, doszczelnienie i wyciszenie.
 
 
serek_pl 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Skąd: biały
Wysłany: 2011-12-29, 11:44   

Skaczecie po klasie lepkościowej jak by to nie miało znaczenia. Chcesz dobrać olej do ostrej jazdy to sprawdź najpierw do jakiej temperatury się on Tobie rozgrzewa. Jak M20 Było robione początek lat 70 to nikt wtedy nie myślał o olejach poniżej 10W jak i ponad W50 dlatego lanie do tego silnika oleju W60 albo 5W mija się z celem jak często latasz z olejem gdzie jego temp przekracza 120 stopni to wtedy można się pokusić o olej 10W50 W innym przypadku 10W40 pełen syntetyk w zupełności wystarczy. tylko markowy i zmieniaj co 5000 tys. To jest stara jednostko i oleju W60 może już nie przeżyć.

Pozdro.
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-12-29, 12:14   

Do zwykłej jazdy to 15W-40, ale do wyścigów tylko 10W-60.

Lecz przy syntetycznym oleju i ostrej jeździe torowej, proponuje lać na MAX na bagnecie, bo może chwilowo łapać powietrze...

Ja tak miałem na stanie 1/2 na oponach typu slick i semi slick.
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
serek_pl 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Skąd: biały
Wysłany: 2011-12-30, 12:26   

Z tym Olejem W60 to bym uważał bez czujnika temperatury oleju się nie objedzie. Ja W60 używał bym jak by temperatura oleju często zbliżała się do 140-150 stopni w innym wypadku wystarczy W50.
 
 
Wanat 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Skąd: CK
Wysłany: 2011-12-30, 20:47   

serek_pl napisał/a:
Jak M20 Było robione początek lat 70 to nikt wtedy nie myślał o olejach poniżej 10W jak i ponad W50

Tak samo jak nikt nie myślał, że za 40 lat ktoś jeszcze będzie jeździł z tym silnikiem po torze.
serek_pl napisał/a:

można się pokusić o olej 10W50

Proszę o przykład takiego oleju w normalnych pieniądzach. Millers Motorsport za 270zł za bańkę? :beer:
serek_pl napisał/a:

To jest stara jednostko i oleju W60 może już nie przeżyć.

A to ciekawa teoria. Znaczy co się może stać? Bo praktyka (teoria też) mówi coś zupełnie innego.
serek_pl napisał/a:

Z tym Olejem W60 to bym uważał bez czujnika temperatury oleju się nie objedzie.


Jakie według Ciebie są wady stosowania 10W60?

Pozdrawiam :)
 
 
 
august 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lip 2009
Skąd: uć
Wysłany: 2012-01-01, 01:14   

zamiast oleju.... zrobiliście mnie wode z mozgu :lol:
 
 
serek_pl 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Skąd: biały
Wysłany: 2012-01-01, 22:14   

Wanat napisał/a:
serek_pl napisał/a:
Jak M20 Było robione początek lat 70 to nikt wtedy nie myślał o olejach poniżej 10W jak i ponad W50

Tak samo jak nikt nie myślał, że za 40 lat ktoś jeszcze będzie jeździł z tym silnikiem po torze.
serek_pl napisał/a:

można się pokusić o olej 10W50

Proszę o przykład takiego oleju w normalnych pieniądzach. Millers Motorsport za 270zł za bańkę? :beer:
serek_pl napisał/a:

To jest stara jednostko i oleju W60 może już nie przeżyć.

A to ciekawa teoria. Znaczy co się może stać? Bo praktyka (teoria też) mówi coś zupełnie innego.
serek_pl napisał/a:

Z tym Olejem W60 to bym uważał bez czujnika temperatury oleju się nie objedzie.


Jakie według Ciebie są wady stosowania 10W60?

Pozdrawiam :)


Porównaj sobie lepkości tych olejów w temperaturach ok 90-100. Kraty technologicznie przeważnie są dostępne. Moja zasada doboru oleju jest prosta. Lepkość ma być taka sama w podwyższonych temperaturach jak seryjnego oleju przy 90 stopniach. Czemu? silnik nie osiąga swojej maksymalnych osiągów, płynność oleju w niskiej temp. znaczy 90 stopniach może być zbyt niska co powoduje wzrost oporów wewnętrznych.

P.S. A że olej drogi? Hmm a kto powiedział, że ten sport jest tani?
 
 
Wanat 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Skąd: CK
Wysłany: 2012-01-06, 10:32   

Ok, wszystko się zgadza. Tylko teraz trzeba się zastanowić co jest bardziej szkodliwe dla silnika, zmniejszone osiągi (stawiam, że minimalnie) i większe opory (tutaj większe zużycie paliwa) przy normalnej jeździe czy może jazda pełnym ogniem na wodzie? Po prostu wszystko zależy od tego jak użytkowane jest auto. Po 30 kółkach na torze olej nie ma lekko.

Dlatego po raz kolejny moja rada dla Ciebie August- nie kombinuj i lej 10W60

edit

serek_pl a dlaczego uważasz, że lanie poniżej 10W jest złym pomysłem-pytam poważnie
Ostatnio zmieniony przez Wanat 2012-01-06, 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
august 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lip 2009
Skąd: uć
Wysłany: 2012-01-12, 21:05   

troche poczytałem troche popytałem i chyba zdecyduje sie na 10w40 Motul 6100 .
cięzko jest dobrać olej do starego silnika. nie chciałbym przesadzic i mu zaszkodzić . Wątpie zeby w latach 80 lali syntetyk do takiego cuda.
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2012-01-13, 11:07   

august napisał/a:
troche poczytałem troche popytałem i chyba zdecyduje sie na 10w40 Motul 6100 .
cięzko jest dobrać olej do starego silnika. nie chciałbym przesadzic i mu zaszkodzić . Wątpie zeby w latach 80 lali syntetyk do takiego cuda.


Oleje syntetyczne są znane od końcówki lat 70 tych. Nic się nie stanie. Kolega zalewa Mustanga '69 pełnym syntetykiem.

A na Motulu 6100 jeździł mój Touring m40b18 oraz mój poprzedni Accord 1.8 '01. Dobry olej.
_________________
Weteran
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13