BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
klawiatura
Autor Wiadomość
manowy
Gość
Wysłany: 2004-04-21, 17:11   klawiatura

czy da rade ustawic klawiature w E-30 325?? '87
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2004-04-21, 17:54   

Chodzi Ci o luzy zaworowe :?: Jeśli tak, to da się.
Wynoszą one dla silnika:
-zimnego 0,25 mm
-ciepłego 0,30 mm

Niektórzy dają mniejsze. Ale ja u siebie ustawiałem na takie właśnie fabryczne nastawy i jest lux :D
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
manowy
Gość
Wysłany: 2004-04-21, 18:01   

nie sa one ustawiane hydraulicznie??
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2004-04-21, 18:04   

nigdy w zyciu ustawiasz normalnie srubakiem jakims i szczelinomierzem jak w zuku heh ale porownanie pozdroooo
 
 
loko



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Wawka
Wysłany: 2004-04-21, 22:22   

ja mam 0,25 i 0,20.... teoretycznie trochę lepiej powinien silnik pracowac...

a chydrauliczne to byly tylko w m40 i następnych
 
 
 
Miki 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2004
Skąd: z kreskówki ;)
Wysłany: 2004-04-21, 22:26   

ja u siebie w 320i `83r ustawialem na 0,3 przy cieplym silniku i jest ok a przy okazji co ile trzeba to regulawac :?:
 
 
loko



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Wawka
Wysłany: 2004-04-21, 22:32   

nie ma co ile... regulujesz jak zaczynają stukać... i tyle
 
 
 
Gość

Wysłany: 2004-04-22, 08:05   

ja mam ksiazke serwisowa i tam jest ze luz zaworow jest na ssacym i wydechowym po 0,25 mm
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2004-04-22, 13:08   

x_e_o_n napisał/a:
ja mam ksiazke serwisowa i tam jest ze luz zaworow jest na ssacym i wydechowym po 0,25 mm

co :?: luzy na wlocie i wylocie są takie same :!:
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2004-04-22, 14:08   

ale o co chodzi - zawory ssace i wydechowe maja te same przerwy ... tyle ze jak ustawiasz na zimno to 0,25 a jak na cieplo to 0,3
 
 
 
loko



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Wawka
Wysłany: 2004-04-22, 14:12   

otóż nie....ze wszystkimi książkami z jakimi ja się spotkałem to bylo tak że wydechowe mają mieć większy luz....
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2004-04-22, 14:20   

no ja mam ksiazke ''Sam naprawiam'' WKiŁ i tam jest napisane ze tak samo :?:
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2004-04-22, 15:26   

hmm...
Dokładnie to jest tak, że luz na zaworze wydechowym powinien być trochę większy, bo on się bardziej nagrzewa niż zawór dolotowy i jak się nagrzeje, to luz się kasuje. ALE nie jest to regułą, ponieważ to wszystko zależy od konstrukcji głowicy. Jeżeli głowica jest tak skonstruowana, że bardzo dobrze odprowadza ciepło, to luz na wydechu nie musi być większy. Jeśli natomiast głowica nie odprowadza ciepła tak jak powinna, wtedy luz na wydechu musi być większy, dlatego bo zawór wydechowy w takiej sytuacji nagrzewa się bardziej niż zawór dolotowy.

Jeśli chodzi o BMW, to u mnie w ksiażce też jest napisane, że luz ma być taki sam na dolot i wydech. A skoro BMW podaje takie dane, musi to oznaczać, że głowica na tyle skutecznie odprowadza ciepło, że nie ma potrzeby ustawiania różnego luzu dla zaworów.
pozdro :)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2004-04-22, 17:23   

glowica super odprowadza cieplo, nawet kiedys sie poparzylem hahaha :lol:

Swoja droga w Haynes'ie tez pisza ze tak samo
 
 
 
loko



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Wawka
Wysłany: 2004-04-22, 17:25   

kurcze, ja czytałem wkł ale od e28 taką brązową i tam było że na wydechowym większy luz :-/
 
 
 
SmasherE30 
Coś tam wiem



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2004-04-22, 20:30   

Pomimo tego, że to bloki M20, to budową głowicy moga się różnić ... hmmm Np. Dr. Zepsuj udowodnił że nasze głowice wcale tak dobrze Ciepła nie odprowadzają. Jak to jest :? :?:
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
Ostatnio zmieniony przez SmasherE30 2004-04-23, 00:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2004-04-22, 23:46   

bo sam je psul ;) , dokrecal na oko i takie tam (czytalem watek na forum M power w ktorym pyta z jakim momentami dokrecac glowice bo nie wiedzial - a to byla juz chyba 3cia ;) )

PS. DR ZEPSUJ ;)
 
 
 
loko



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Wawka
Wysłany: 2004-04-23, 07:58   

dokładnie, a gdzieś tam opisuje że mu się płyn skończył.... wiesz, jak ktoś nie ma oleju w głowie żeby jeździć m20 to mu pęka głowica
 
 
 
Gość

Wysłany: 2004-04-23, 11:25   

sprawdzilem jeszcze raz na cieplo 0,30 przy 80stopniach
na zimno 0,25 przy 30 stopniach
luz jest jednakowy dla ssacego i wydechowego
 
 
lokop e30 320i 
Tylko honorowo.



Dołączył: 23 Mar 2004
Skąd: Lubin-Haverhill
Wysłany: 2004-04-24, 12:40   

A tak przy okazji z jakim mometem powinno sie dokrecac glowice? I w ilu etapach? chodzi o M20 b20.
_________________
Zabejcowac wszystkich!
"autosugestia ktora wyjatkowo silnie wplywa na zwiekszenie osiagow"! Truu!
 
 
 
Gość

Wysłany: 2004-04-24, 15:12   

lokop e30 320i napisał/a:
A tak przy okazji z jakim mometem powinno sie dokrecac glowice? I w ilu etapach? chodzi o M20 b20.


Poszukaj na tym forum, ten temat był już poruszany z tego co pamiętam
 
 
Gość

Wysłany: 2004-04-28, 14:05   

-Nareszcie jako tako ustawili mi zawory 8) Zimny klepie ale na ciepło jest OK...Szkoda że nie mam M50...
 
 
Gepard 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa - Tarchomin
Wysłany: 2004-04-28, 23:26   

a ja tez ustawilem tylko na takie jak LOko pisal bo tez mi sie wydaje ze na wydechy zawsze luzniej ale nic ksiazka pisze inaczej :D tylko ze u mnie nic sie nie zmienlo na cieplo dalej stukaja :( chyba ze to nie zaorki moze cos sie przenosi :(
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2004-04-28, 23:52   

Mnie też się wydaje że na zimnym coś stuka. hehe To chyba taka rodzinna choroba M20-stek :) Jesli pojadę do Torunia, to posłuchacie co to i może mi powiecie jeśli sie mylę.
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11