BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
m20b25 z e34 w e30
Autor Wiadomość
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-02-05, 01:34   m20b25 z e34 w e30

Witam! Moje pytanie dotyczy swap'a silnika m20b25 do e30 pochodzącego z bmw e34 525. Czy silnik ze skrzynią podejdzie bez większego problemu? Czy są jakieś drastyczne różnice w podzespołach silnika i układu napędowego w tych dwóch modelach które znacznie utrudnią mi swap'a? Mam jeszcze pytanko odnoście dyferencjału czy uda mi się założyc dyfer z e34 do e30? Na koniec mam jeszcze pytanie wyprzedzające pewnie nieco niektóre wypowiedzi :wink: mianowicie czy warto bawic się z przekładką tego silnika z e34 czy lepiej poszukac podzespołów pochodzących z 325i bo np. wiele częsci nie będzie pasowało i trzeba będzie marnowac czas i pieniądze na szukanie np układu wydechowego czy innych różniących się części?
Pozdrawiam
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-05, 09:30   

Rozumiem że chcesz wkładać m20b25 zamiast m40b16 tak?

Silnik i skrzynia przypasuje bez problemu, są takie same jak w e30, natomiast musisz zmienić łapy silnika na te z e30 m20. Wydech z e34 też nie wejdzie (przynajmniej bez przeróbek). Dyfra też nie przełożysz.
_________________


E30 + E91
 
 
 
weider 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 26 Gru 2007
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2009-02-05, 11:20   

a elektryke cala silnika tez trzeba zmieniac?
 
 
bono20002 
W.G.M.



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2009-02-05, 12:10   

Dyfer przełożysz,

Ogólnie dyfry z e34 pasują ,ale tylko te starsze , mniej wiecej do 1991 roku o ile dobrze pamietam, chodzi o te e34 co miały albo m20 pod maską albo m40..

Jest tylko jeden mankament, do takiego dyfra trzeba przełozyc dekiel z dyfra z e30, z duzej głowy.
_________________
Wszystko do e30 504-413-297
 
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2004
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-02-05, 12:15   

Pewni jesteście co do tego silnika?
Ja kiedyś przekładałem etę z e34 do e30 i miała całkiem w innym miejscu otwory do przykracania łap niż silnik z e30.
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-02-05, 13:03   

Cypisek napisał/a:
Rozumiem że chcesz wkładać m20b25 zamiast m40b16 tak?


dokładnie. Słyszałem o m20 z e34 przekładanych do e30 i zastanawiam się czy wiele przeróbek trzeba robic. Mam okazję zakupic takową e34 w dobrej cenie. Mechanika w bdb stanie tylko blachy lecą progi, podłoga, nadkola nie opłaca się robic więc na swap'a idealna :wink:
a jak w takim układzie wygląda sprawa z wałem napędowym w sytuacji gdy zdecydowałbym się na przekładkę z e34? Od czego najlepiej przypasowac wał bo domyślam się, że racji gabarytu e34 do e30 nie będzie pasował...
Ostatnio zmieniony przez Rafal_e30 2009-02-05, 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adrian e30 
Reanimator



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Paź 2004
Skąd: Czernikowo k/Torunia
Wysłany: 2009-02-05, 13:26   

wał z e30325 najlepiej, otwory na lapu w bloku powinny byc, elektryke trzeba bedzie zapewne przerobic.
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-05, 13:39   

kazik, dobrze mówisz, w e34 łapy silnika przykręcone są z przodu. Dlatego musisz kupić łapy z e30 m20 i przykręcić je po środku silnika (są już specjalne otwory tylko zazwyczaj są zatkane i zardzewiałem i trzeba je przegwintować). Elektrykę silnika proste że musisz przełożyć, ale przecież to jest tylko wtyczka przy serwie i tyle. Wał z e30 325, 320.
_________________


E30 + E91
 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-02-06, 19:30   

Mam jeszcze na oku pewne e30 325i tak więc jak z nią nie wyjdzie to chyba się skuszę na e34 :) z tego co piszecie to widzę, że z zaadaptowaniem jednostki nie powinno być tak źle. Choć wolałbym jednak e30 bo zawsze jakieś dodatkowe graty do wykorzystania mogą się przydać :wink:
Ostatnio zmieniony przez Rafal_e30 2009-02-06, 19:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mauser 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2006
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-02-10, 19:00   

Czujnik temp na zegar miałem inny ( dwa i jeden pin - wskazywał dużo niższą temp wody)). . . jeszcze kilka pierdół się różniło, łapy jak wyżej pisało, przewod wodny do (z) nagrzewnicy chyba byl inny. . . . niestety nie pamiętam wiele wiecej. . . ogólnie nie powinno być źle . . . :)
_________________
Części do BMW E46 & E90 E91
tel.: 508 129 719
 
 
 
WNTcoupe 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Skąd: Sędziszów
Wysłany: 2009-02-10, 19:23   

jak włożyłem m20b20 z instalacją i kompem i na wiązce wew nie odpalił .może wina czujnika położenia wału ale nie sprawdzałem tego bo poszedł na złom z powodu głowicy.a za ile masz ten motor .
wiesz jak by Ci nie odpowiadało przekładanie to ja bym znalazł dla niego odpowiednie miejsce :D

[ Dodano: 2009-02-10, 19:28 ]
a otwory musza być te same będzie się różnił tylko kilkoma detalami, wsadz sam silnik skrzynie wiązkę kompa a resztę dokup z e30 ale myslę że sam do tego dojdzie
zmień jak pisza wał z m20b20 też pasuje, nową podporę wału, poduszki pod silnik i skrzynie nowe, most zostaw ten co masz , a zbieraj na szpere, koletroy zostaną portki chyba raczej też tylko resztę wydechy skombinować albo wpiąć sie w ten układ co masz chwilo by pózniej go zmienić na supersprinta :D , pasowało by jeszcze załozyć z sprzodu wentyl i kolumny z m20 , oraz chłodnice ale to będziesz już miał

klucz 8.10.13.17.19 najlepiej po dwie sztuki i to samo w nasadkach
_________________
Przekładki anglików,polerowanie, renowacja felg aluminowych tel.601973805
Ostatnio zmieniony przez WNTcoupe 2009-02-10, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2004
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-02-11, 19:23   

wał od m20b20 pasuje??????
tak pasuje że po 2 tygodniach wyrwie poduszki silnika i skrzyni bo skrzynia z m20b25 jest dłuższa od skrzyni z m20b20 dlatego wały też są rożnej długości
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
 
 
 
-Bolo- 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 25 Gru 2007
Skąd: Turza Śląska
Wysłany: 2009-02-12, 08:05   

dokładnie masz racje tym wałem, musi być krótszy bo skrzynia b25 jest dłuższa, tak samo jak dyfer duża głowa, jest dłuzszy do przodu, druga częśc wału też jest krótsza. Jak masz tam jakieś m10 czy m40 to nie będą pasowały zegary, dokładnie obrotomiesz będzie kłamał, jeśli masz m10 a silnik m20b25 będzie z roku np. 88 czyli ze sondą to musisz trochę elektryke przerobić, ponieważ w wąskiej lampie jest różnica w wiązce do zegarów (nie pamiętam dokładnie ale chyba stały plus, obrotomierz, ekonomizer z tego sygnał do zegarów idzie z wtyczki koło kompa a w szerokiej jest to już w gniazdzie okrągłym). Czujnik wody powinien pasować, napewno inne łapy, poduszki takie same, hłodnica powinna podejść, servo też, przednia częśc wydechu również, dalej coś trza dorobić, nie wiem jak z puszką filtra.

Ogólnie dasz rade to zrobić :help:
_________________
-Bolo bawarski lekarz-
Ostatnio zmieniony przez -Bolo- 2009-02-12, 16:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamil.k 
złota ronczka



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 09 Gru 2005
Skąd: piotrków trybunalski
Wysłany: 2009-03-09, 07:34   

-Bolo- napisał/a:
dokładnie masz racje tym wałem, musi być krótszy bo skrzynia b25 jest dłuższa, tak samo jak dyfer duża głowa, jest dłuzszy do przodu, druga częśc wału też jest krótsza. Jak masz tam jakieś m10 czy m40 to nie będą pasowały zegary, dokładnie obrotomiesz będzie kłamał, jeśli masz m10 a silnik m20b25 będzie z roku np. 88 czyli ze sondą to musisz trochę elektryke przerobić, ponieważ w wąskiej lampie jest różnica w wiązce do zegarów (nie pamiętam dokładnie ale chyba stały plus, obrotomierz, ekonomizer z tego sygnał do zegarów idzie z wtyczki koło kompa a w szerokiej jest to już w gniazdzie okrągłym). Czujnik wody powinien pasować, napewno inne łapy, poduszki takie same, hłodnica powinna podejść, servo też, przednia częśc wydechu również, dalej coś trza dorobić, nie wiem jak z puszką filtra.

Ogólnie dasz rade to zrobić :help:


no własnie ktos wie jak krok po kroku połaczyc wiązke z waskiej z wiazka z szerokiej lampy :?: lada dzien bede musiał to zrobic i w sumie to jeszcze nie bardzo wiem jak :)


rozumiem że łaczymy okrągłe gniazda normalnie a reszte brakujących przewodów łaczymy w schowku czy inaczej sie do tego zabrac :?:


kompy z koncówkami 173 i 380 można wsadzac zamiennie :?:

w tym temacie sa foty tej wtyczki z waskiej i szerokiej http://beemka-klub.pl/for...ghlight=#314462
_________________
Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka

sprzedam częsci silnikowe 320i/323i
 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-06-04, 07:30   

Trochę to trwało ale w końcu doczekałem się silniczka do swojej e30 :] Silnik co prawda z e34 ale nie z tej samej o której pisałem wcześniej... Tamta opcja wzięła w łeb ale za to nadarzyła się okazja na inną jednostkę w okazyjnej cenie :mg:
Niebawem wrzucę jakieś fotki z plądrowania e34 :lol:

Silniczek ogólnie w niezłym stanie. Odpalił bez kłopotów po 8 miesiącach w bezruchu. Trochę mokry tu i uwdzie ale to chyba w miarę normalne przy 20- sto letnim silniku. Pracuje równo, wkręca się ładnie. Trochę zaworki klepią ale bez tragedii. Jedna rzecz co mnie martwi to klepanie, jak by coś uderzało w obudowę pokrywy rozrządu. Czasem cichnie potem znowu uderza :? Niestety niewiele wiem na jego temat poza tym, że ma przejechane (prawdopodobnie) ok 260tys. km.

Wiadomo, że pierwszą rzeczą jaką trzeba będzie zrobić to wymienić rozrząd, olej i filtry ale co dalej??
Warto zwalać głowicę i sprawdzić w jakim stanie, powymieniać uszczelniacze, uszczelki itp?? Czy najpierw wstawić polatać i ocenić pracę a potem ewentualne wymiany??
Proszę o podpowiedzi co w tej sytuacji najlepiej uczynić :wink:

Druga sprawa to skrzynia biegów. Została wyjęta oczywiście razem z silnikiem i osprzętem, wiązką, kompem, ukł. chłodzenia i ukł. wydechowym :mg: Wracając do skrzyni to również poci się w bliżej niezlokalizowanym miejscu :P Moje pytanie do Was. Gdzie najczęściej puszcza na skrzyni, co warto wymienić przed włożeniem skrzyni do e30 na co zwrócić uwagę??
Z góry dzięki za wszystkie rady i podpowiedzi :wink:
Pozdrawiam
 
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-06-04, 08:22   

hmm skrzynie chyba kwestja simeringu wiec warto zmienic, ja bym silnik uszczelnial jak jest na wierzchu z resztą zawsze tak robie bo jak wyjety to nie ma problemu michy zwalic itp i to pouszczelniac. głowicy bym nie zwalal, ale co mozna to uszczelnic poprawic.

kamil.k, łaczymy normalnie kostki kolorami czyli wiesz czarno zolty z czarno zoltym zielone z zielonymi fioletowo zielony z fioletowo jakims i silnik juz odpala. w budzie waskiej w schowku jest ta kostka 3 pinowa i wychodzi na to ze trzeba ją przeciagnac tu do bezpiecznikow i podpiac pod okrągłą kostke od silnika, ale tego nigdy nie robilem i bez tego odpali bez problemu, ale chyba moze nie byc obrotka ekonomizera i moze cos jeszcze bo tam idzie jakis jeden plus jak by cos to troche kolorow jeszcze pamietam wiec moge ci przez tel jak juz bedziesz łaczyc pomoc. ja czesto wlkadam metoda dochodzenia bez schematów. masz silnik z waskiej i patrzysz sobie kolory kabli do danych czujnikow temp, ciś oleju, chceck panel oil, potem tak samo patrzysz w wiazce po szerokiej lampie i tyle ale w wiekszosci kolory sie pokrywaja i nie ma wiekszej filozofi,


sory za pisownie...
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
Ostatnio zmieniony przez Szajbaa 2009-06-04, 08:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-06-08, 12:24   

a oto i obiecane fotki z szabrowania e34 :P

http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php?t=32843
Ostatnio zmieniony przez Rafal_e30 2009-06-08, 12:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kamil.k 
złota ronczka



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 09 Gru 2005
Skąd: piotrków trybunalski
Wysłany: 2009-08-30, 15:24   

mam u siebie problem ktorego nei moglem ostatnio rozwiązac.myslałem że wystarczy że wymienić czujnik temp dla zegarów i bedzie mi pokazywac temp. a tu lipa .nic nie pokazuje

ma ktos pomysl co może bys nie tak :?: po przekęceniu kluczyka wskazowka tylko lekko sie podnosi i tak juz zostaje
_________________
Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka

sprzedam częsci silnikowe 320i/323i
 
 
 
zola1242 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Lis 2014
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-11-18, 16:37   

Witam Panowie odkopie trochę temat :)

Mam do zakupu silnik z e34 M20b25 chce zrobić swap do e30 z M40B16.Moje pytanko takie.

Co zabierać na swap do e30?
Silnik z osprzętem a reszta?
Prosze o szybką odp.

Ewentualnie co jeszcze dokupić prosze dokladnie opisac bo w tym temacie jestem jeszcze nie bardzo obyty :)

Dziękuję z góry :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15