BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Magiel e36 w e30 - problem
Autor Wiadomość
Piotrek E-30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2005
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Wysłany: 2008-01-28, 18:59   Magiel e36 w e30 - problem

Witam
Zamontowany mam magiel z e36, model chyba 318 is do mojej e30, wszystko dziala,lepsze przełozenia ale cos jest nie tak.Otóz strasznie lekko kreci sie kierownica dosłownie 1 paluszkiem dotykam i obraca sie do konca, jak bym smiglem krecił, 0 jakich kolwiek oporów, podczas jazdy jest to niebezpieczne, poniewaz ewidetnie nie mozna wyczuc auta.Dzieje sie tak od momentu montazu,niby fajnie bo małym paluszkiem jeste mw stanie obracac, nawet dosłornie puscic kierownice isama sie kreci, ale jest to jak pisalem niebezpiecznie i tak byc nie powinno.Pasek jest naciągniety wiec to nie to.Silnik to m40 pompa tez,o co chodzi,prosze o jakies info, wskazówki. :)
_________________
Były: 2x E30, 2x E34, jest E39.
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2008-01-28, 19:42   

Z tych oblawów wynika że jest ta maglownica uszkodzona.
Potwierdzeniem bedzie nerwowość auta podczas jazdy przy niewielkich manewrach i luz na kierownicy przy zgaszonym silniku.
.
_________________
E39 530d 00r
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-28, 19:55   

Miałem to samo u siebie. Też mam maglownicę od e36. u mnie takie coś ustało po zmianie oleju i pompy wspomagania. Obie pompy miały 110 bar ale jednak zrobiło to różnicę. Może pomogła wymiana oleju? Chociaż wtedy też był zalany Mobil ATF 220. Spróbuj może na początek zmienić olej. Może jakiś syf w maglownicy jest i musi się wypłukać. Pompa była sprawna?

[ Dodano: 2008-01-28, 19:58 ]
A właśnie, obcinałeś ten dzyndzel na wieloklinie?
_________________


E30 + E91
 
 
 
Piotrek E-30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2005
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Wysłany: 2008-01-28, 20:05   

Pompa była sprawna ale jeździła ok 3 miesiace nieuzywana bez paska...moze to olej moz epompa oby nie magiel...bo to juz trzeci :cry: Aczkolwiek to co Artur pisze objawy podobne...

Dzyndzel obiałem na tym frezie, a frezik delikatnie dalem dalej na srube sciskającą.
_________________
Były: 2x E30, 2x E34, jest E39.
Ostatnio zmieniony przez Piotrek E-30 2008-01-28, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-28, 20:12   

Słuchaj to samo było u mnie, tylko dodatkowo maglownica buczała przy skręcaniu. Zmień olej, najlepiej było by przepłukać cały układ wspomagania. Powiedz mi jeszcze czy skracaleś wieloklin maglownicy? jest luz na wyłączonym silniku czy nie?

[ Dodano: 2008-01-29, 19:31 ]
Po rozmowie z Piotrkiem e30 wyszło na jaw że kolega uciął kawałek wieloklinu.

Ostrzegam wszystkich zakładających maglownicę z e36 NIE OBCINAJCIE WIELOKLINU! krzyżak bez problemu da się nabić do końca bez jego obcinania. Wieloklin składa się z 2 elementów - wewnętrznego (odpowiadającego za manualny ruch kierownicy) i zewnętrznego (odpowiadającego za ruch wspomagany) Ucięcie końcówki wieloklinu maglownicy powoduje rozłączenie tych 2 elementów! wtedy pojawia się luz przy wyłączonym silniku (przy włączonym też ten luz jest ale trudniej wyczuwalny) oraz kierownica zaczyna się bardzo lekko obracać, wręcz sama się kręci!

Podsumowując:

Jeżeli chcemy założyć maglownicę z e36 montujemy ją bez żadnych przeróbek! nic nie trzeba zmienić wszystko jest to samo! jedynie podczas przykręcania maglownicy trzeba na śruby pomiędzy maglownicę a te widełki gdzie ją się przykręca dać kilka podkładek bądź nakrętek (ok 6-7mm) oraz nabić krzyżak na wieloklin maglownicy do samego końca! (do czarnego plastiku) Cała filozofia, dziękuję za uwagę :mg:
_________________


E30 + E91
 
 
 
Piotrek E-30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2005
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Wysłany: 2008-02-06, 17:14   

Dokładnie...Cypisek dobrze gada, magiel kupiłem zdrowiutki to musiełem go rozj... :evil:
Pytanie w związku z tym czy wałek atakujący magla jest taki sam w e30 i e36, czy inny jest slimak srednice tego wszytskiego itd? Mam wałek z magla z e30 ale nie wiem czy podejdzie do tego z e36? Jak by nie pasilo to potrzebuje cieknący rozwalony magiel dla samego tego wałka :idea:
NIE UCINAC TRZEPIENIA!!! UCZ SIE NA BłEDACH INNYCH NIE SWOICH! :drunk:
_________________
Były: 2x E30, 2x E34, jest E39.
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2008-02-06, 17:48   

No wiedziałem że uszkodzony :D
_________________
E39 530d 00r
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-06, 17:59   

Myślę że w e30 będzie inny ten element.
_________________


E30 + E91
 
 
 
Piotrek E-30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2005
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Wysłany: 2008-02-06, 18:01   

Artur C. napisał/a:
No wiedziałem że uszkodzony :D


Oj od razu takie mocne slowa :D ,zaworki wzgledem siebie sie poprzestawiały, ot caly problem :mg:
_________________
Były: 2x E30, 2x E34, jest E39.
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2008-02-06, 18:13   

Napisz czy narysuj które wymiary z magla E36 Cie interesują a ja podam wymiary elementu z E30 bo akurat mam magla w stanie rozkładu po regeneracji drugiego.
_________________
E39 530d 00r
 
 
Piotrek E-30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2005
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Wysłany: 2008-02-06, 19:04   

Same walki nalezalo by miec obok siebie i suwmiara pomierzyc, magli od e30 tez mam juz kilka, robi sie małe zlomowisko :lol:Wazna jest wysokosc,srednica,kształt slimaka...(nie wiem czy podejdzie na listwe od e36) inne przelozenia pewnie co innego..bez porównania walków wzgledem siebie nie ma co patrzec nawet, bo magiel jest okey, wałek sie spier....aczył :P
_________________
Były: 2x E30, 2x E34, jest E39.
 
 
 
Rafał 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2004
Skąd: bardzo mobilnie
Wysłany: 2008-02-09, 00:32   

a mocowania przekladni sa takie same w e36 i e30 ??
_________________
POL-ROW.PL
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-02-09, 04:17   

Rafał było w innym temacie, jakieś podkładki trzeba tylko dodać.
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2008-05-28, 00:27   

Odświeżę trochę temat, bo również mam problem z maglem od E36 zamontowanym w E30. Moje objawy są troszkę inne.
Na początku było podobnie-bardzo lekka praca układu, wręcz niebezpieczna. Po zmianie oleju jest dużo lepiej-kierownica kręci się lekko ale bez przesady-tak jak powinno być.
Martwi mnie jednak, że podczas jazdy kiera niebardzo ma ochotę wracać do środkowego położenia-muszę jej w tym pomagać.
Teraz pytanie:uszkodzony magiel? Koleś, od którego go kupiłem zapewniał, że towar był sprawdzany przed demontażem i wszystko było ok. I w sumie poza tym o czym piszę naprawde nie mam się do czego przyczepić.....


Pozdrawiam
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2008-05-28, 05:28   

Mam podobnie od max idzie sam ale pół obrotu przed środkiem już trzeba dociągnąć.
_________________
E39 530d 00r
 
 
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2008-05-28, 08:26   

U mnie nawet od maksymalnego wychylenia niebardzo chce wracać.... Co może byc przyczyną?




Pozdrawiam
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-05-28, 08:56   

Robiłeś geometrię po zmieniae magla :?:
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2008-05-28, 17:57   

za mocno masz scinieta listwe ta sruba na dole - odpusc troche na srubie kompensujacej luz na listwie.
 
 
 
buni 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2005
Skąd: WAWA
Wysłany: 2008-05-28, 18:26   

a propo mega lekkiego obracania sie kierownica to potwierdzam :
sciety wieloklin da w koncu o sobie znac wlasnie takim efektem.


mam natomiast inne pytanie :
jak zmniejszyc skretu koła ? jest on zbyt duzy i kola obciera przy maksymalnym skrecie o podluznice.
_________________
Lotus Exige 420KM/800kg
BMW E36 318is 180KM/190Nm
 
 
far77 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 14 Maj 2008
Skąd: Wawa
Wysłany: 2008-05-28, 18:38   

czy pompe tez załoze do E 30 z E 36 ?
 
 
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2008-05-28, 23:47   

Cytat:
sciety wieloklin da w koncu o sobie znac wlasnie takim efektem.


Sęk w tym, że u mnie wieloklin jest nietknięty.


Cytat:
za mocno masz scinieta listwe ta sruba na dole - odpusc troche na srubie kompensujacej luz na listwie


Myślisz, że wtedy kiera chodziłaby tak lekko?

Cytat:
Robiłeś geometrię po zmieniae magla


Nie robiłem ale wątpię żeby miało to aż takie konsekwencje....Jakiś czas temu zmieniałem końcówki i po wizycie na stacji diagnostycznej okazało się, że geomteria jest tragiczna(nic dziwnego po wymianie końcówek) ale nie było żadnych podobnych objawów-kiera normalnie wracała do neutralnej pozycji.



Pozdrawiam
 
 
 
bono20002 
W.G.M.



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2009-07-14, 13:58   

Witam, panowie nie chciałem zakładać nowego tematu, mysle że ten wystarczy

Sprawa jest taka:
Magiel z e36
Auto - e30 wąski lampiszon, silnik m10

Problem taki, magiel wszystko ładnie pieknie prawie pasi, tylko jak sie załozy drązek na wieloklin, to ni chu chu nie idzie przykrecic magla bo zawadza o miskę olejową,, jak sie drazka nie załozy, to magiel wchodzi.

no i teraz tak, czy kombinowac z wyjeciem drązka z budy, załozeniem magla i dopiero nabijac drazek - bo samo rozkrecenie go nic nie da.

Czy jak panowie ?

Bawił sie ktos z maglem z e36 w wąskiej z m10? tam naprawde mimo że silnik malutki to akurat na dole ciasno jakby jakies V :P :lol:

pozdrawiam
_________________
Wszystko do e30 504-413-297
 
 
 
kamil.k 
złota ronczka



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 09 Gru 2005
Skąd: piotrków trybunalski
Wysłany: 2009-07-14, 14:31   

bono20002, a dawałes podkładki pod magiel tak gdzie sie go przykreca do belki :?: bo wydaje mi sie że trzeba dac
_________________
Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka

sprzedam częsci silnikowe 320i/323i
 
 
 
bono20002 
W.G.M.



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2009-07-14, 16:41   

no własnie nie dawałem ale to nie zmienia faktu że wraz sie oprze o miske bo magiel z e36 jest grubszy, z resztą pewnie im wyzej tym gorzej bo miska jest trapezowata chyba, ale przyjżę się temu z bliska dziś i jutro napiszę , bo problem pojawił sie wczoraj a jeszcze nie miałem okazji z podkładkami podziałać
_________________
Wszystko do e30 504-413-297
 
 
 
wrona 
PRAWY DO LEWEGO ;)



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Cze 2005
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2009-07-15, 07:19   

chlodnice z magla zdjąłes??

pozdr
_________________
angole, angole, angole........ uparcie do przodu...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15