Wysłany: 2016-02-06, 10:13 Nierówna praca - brak mocy - spaliny - e46 2.0d 150km
Witam,
mam problem ze swoim bmw e46 2.0d 150km z 2003 roku z przebiegiem niby 210000, choć jaki jest prawdziwy tego nie wiadomo.
Na zimnym silniku, gdy się go odpali od razu zaczyna dymić na biało, dym jest strasznie nie przyjemny w zapachu (zapachy spalin), przy odpaleniu go w garażu i zostawieniu na kilka minut, robi się tam szaro. Z jego odpaleniem nie ma problemu czy to zimny silnik czy rozgrzany.
Po za tym samochód nie generuje pełnej mocy do 3000 obrotów, gdy złapie moc, z tyłu zostaje porządny ślad po aucie (czarny dym) a obroty w tym momencie zaczynają latać znacznie w górę, tak jakby trzeba było wymienić docisk lub tarczę, na niższych obrotach też jest to odczuwalne.
Także obroty falują gdy silnik jest rozgrzany, latają w przedziale 800-1000 a także w trakcie jazdy gdy jedzie się ze stałymi obrotami ok. 1500 to czuć co jakiś czas przyspieszenie auta a potem spowolnienie spowodowane właśnie ich falowaniem, dodatkowo gdy się kilka razy przekroczy te 3000 obrotów by uzyskać jego pełną moc, bywa tak, że na postoju (np. na światłach) obroty tak zafalują, że silnik aż zgaśnie.
Dodatkowo w czasie jazdy po jakoś 3-5 minut w środku można odczuć zapach spalin, ostatnio sprawdziłem silnik i rzuca olej w pobliżu alternatora, rura będąca do niego przyczepiona (nie wiem co to dokładnie, pewnie jakieś przewody nią okryte) idąca tak jakby od strony kierowcy jest cała w oleju.
Co najlepsze, poziom oleju nie spada.
Przeszukałem kilka forów, niestety nie znalazłem żadnej odpowiedzi.
Dodam, że turbina jest zdrowa, ostatnio także wymieniane były wtryski i regulowane, filtry, olej też był wymieniany.
Auto w takim stanie przejechało już 8 tysięcy kilometrów, wcześniej nie wiem ile, nie było wtedy w moich rękach.
Obawiam się, że to uszczelka pod głowicą, ale może, coś mniej kosztownego, jeśli ktoś miałby jakieś pomysły to proszę pisać.
W poniedziałek będę jechać umyć silnik, żeby sprawdzić skąd dokładnie wylewa ten olej.
Z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony przez Dziabaduch 2016-02-06, 10:20, w całości zmieniany 3 razy
Dzięki, za tydzień w poniedziałek silnik umyję i sprawdzę skąd olej mi leci dokładnie, od razu rozbiorę silnik ze znajomym i posprawdzamy m. in. ten intercooler i dam znać w poniedziałek 15.02 lub wtorek 16.02 o postępach lub trudnościach
Może konieczna byłaby regeneracja wtryskiwaczy ? Sam miałem podobny problem i takie coś mi właśnie pomogło, ja bym się nad tym zastanowił. Może akurat to jest przyczyna, nie trzeba wcale tak daleko szukac.
Ostatnio zmieniony przez Ruleeta 2016-02-23, 11:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach