BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podwójne serwo E32/E34 do E30 czy warto?
Autor Wiadomość
stefan543 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 27 Lut 2011
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-10-11, 20:59   Podwójne serwo E32/E34 do E30 czy warto?

Witam, mam pytanie do ludzi, którzy mają lub mieli E30 z zamontowanym podwójnym serwem od E32/E34. Silnik M52B28. Czy jest jakaś poprawa w działaniu hamulców? Jakieś plusy i minusy tego rozwiązania? Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi ;)
_________________
BMW E30 328i
Ostatnio zmieniony przez stefan543 2012-10-11, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-11, 21:04   

Wg mnie nie ma żadnej różnicy. Miałem zwykłe serwo, założyłem podwójne, potem znowu zwykłe.

Kiedyś była rozmowa na ten temat na forum.
_________________


E30 + E91
 
 
 
The Polak 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 06 Wrz 2012
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2012-10-12, 09:17   

W takim razie po co ludzie wkładają podwójne serwo?
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-12, 09:36   

The Polak, wsadz m50/52/54 do e30 to się dowiesz :wink:
_________________


E30 + E91
 
 
 
stefan543 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 27 Lut 2011
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-10-12, 18:11   

Wiadomo, że chodzi o miejsce dla kolektora ssącego, ale czy poza mniejszą średnicą zyskujemy na skuteczności? Serwo serwem ale jest tam wtedy też pompa hamulcowa od dużej ciężkiej krowy z v8 e32/e34, więc poprawia się hamulec czy też nie? ;)
_________________
BMW E30 328i
 
 
SUCHARUS 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2005
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2012-10-12, 18:15   

brak roznicy mysle ze sprawnosc ta sama.......moze jakby pokusic sie o adaptacje innych zaciskow to by lepiej dzialalo.....co do e30 z ori heblami i jeszcze wersji z bebnami to hamulec dziala bardziej jako spowalniacz.......przy kapciach 215/40/16 z przodu bardzo mocno musze depnac zeby zablokowac kola
_________________
SUCHARUS
 
 
 
stefan543 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 27 Lut 2011
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-10-12, 18:21   

Czyli wychodzi na to, że większe znaczenie mają zaciski hamulcowe ich wielkość użyte tarcze i klocki niż pompa i serwo hamulcowe (e30 oryginał pompa/ serwo vs. podwójne serwo z pompą e32/34) "Podwójny" zestaw nie daje większego ciśnienia przy tej samej sile nacisku pedału hamulca?
_________________
BMW E30 328i
 
 
SUCHARUS 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2005
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2012-10-12, 18:28   

cisnienie raczej nie moze byc wieksze ....znaczy moze i tak przy jakis niestandardowych pompach inaczej zwykla instalacja hybdrauliczna by sie wysypywala........co do wiekszej sily nacisku to robote robia tloczki w zaciskach e30 ma jeden tloczek a jaka ma sile nacisku na cm2 to nie wiem.... wiem ze malo skuteczna :|
_________________
SUCHARUS
 
 
 
stefan543 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 27 Lut 2011
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-10-13, 14:22   

Na innym forum znalazłem taką opinię i w teorii trzyma się ona kupy: "jezeli chodzi o poprawę samej skutecznosci hamowania niewiele da ale poprawi jedynie a raczej zwiększy siłę wspomagania...układu hamulcowego inaczej mówiąc nie będziesz musiał użyć tak duzej siły na pedał hamulca jak przy dużym serwie ale samo zwiększenie ciśnienia w układzie hamowania nie porawi skutecznosci hamowania inaczej mówiąc nie skróci drogi hamowania.
Przy dużym pojedyńczym serwie pedał trzeba zdecydowanie silniej wcisnąć a po zamontowaniu podwójnego z IXa miałem wrażenie, że pedał hamulaca działał zbyt gwałtownie trzeba było delikatniej nim operwac by nie doprowadzac do blokowania kół, hamulce stały się moim zdaniem mniej wyczuwalne trzeba było się przywyczaić do mniej gwałtownego deptania hamulca bo brały gwałtownie już po naciśnieciu palcami."

Może się ktoś do tego odnieść?
_________________
BMW E30 328i
 
 
Adam86 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-10-13, 15:48   

A to nie jest tak że wymieniasz serwo na wieksze/podwójne, jeżeli zmieniasz też tarcze i zaciski na sporo większe... ?? ??
 
 
SUCHARUS 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2005
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2012-10-13, 20:10   

stefan543 napisał/a:
Na innym forum znalazłem taką opinię i w teorii trzyma się ona kupy: "jezeli chodzi o poprawę samej skutecznosci hamowania niewiele da ale poprawi jedynie a raczej zwiększy siłę wspomagania...układu hamulcowego inaczej mówiąc nie będziesz musiał użyć tak duzej siły na pedał hamulca jak przy dużym serwie ale samo zwiększenie ciśnienia w układzie hamowania nie porawi skutecznosci hamowania inaczej mówiąc nie skróci drogi hamowania.
Przy dużym pojedyńczym serwie pedał trzeba zdecydowanie silniej wcisnąć a po zamontowaniu podwójnego z IXa miałem wrażenie, że pedał hamulaca działał zbyt gwałtownie trzeba było delikatniej nim operwac by nie doprowadzac do blokowania kół, hamulce stały się moim zdaniem mniej wyczuwalne trzeba było się przywyczaić do mniej gwałtownego deptania hamulca bo brały gwałtownie już po naciśnieciu palcami."

Może się ktoś do tego odnieść?

zgadza trzyma sie to kupy.......i w zasadzie tak powinno byc wieksze serwo tzn. skuteczniejsze to teoretycznie powinno sie odczuc na depnieciu ale.....w swojej e30 tego nie zauwazylem......poczatkowo gdy mialem serwo z jakiegos golfa to w ogole tak jakby nie bylo wspomagania.....a na tym podwojny jest tak jak na pojedynczym........moze ktos ogarnal ten temat i wytlumaczy dlaczego tak sie dzieje?
_________________
SUCHARUS
 
 
 
stefan543 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 27 Lut 2011
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-10-14, 07:14   

Uściślij jeszcze jakie miałeś pompy hamulcowe zamontowane z tymi serwami. Serwo od golfa z pompą od golfa, a podwójne z jaką pompą od jakiego auta?
_________________
BMW E30 328i
 
 
The Polak 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 06 Wrz 2012
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2012-10-14, 11:18   

Cypisek napisał/a:
The Polak, wsadz m50/52/54 do e30 to się dowiesz :wink:


Właśnie przygotowuję się do swapa na m50 i dlatego zapytałem. Bo jedni twierdzą, że zostaje to serwo co mam, a inni, że trzeba zmieniać. I nie wiem czy od razu szukać nowego serwa czy nie.
 
 
 
SUCHARUS 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2005
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2012-10-14, 15:02   

stefan543 napisał/a:
Uściślij jeszcze jakie miałeś pompy hamulcowe zamontowane z tymi serwami. Serwo od golfa z pompą od golfa, a podwójne z jaką pompą od jakiego auta?

orgi serwo z pampa
serwo od golfa z ori pompa
serwo podwojne od opla omegi(identyczne jak z e34) ori pompa
ori serwo podwojne pompa z e34....tu musilaem sie pobawic z trojnikiem i nie bylo zadnej roznicy wiec zostalem przy zestawie z omegi

[ Dodano: 2012-10-14, 16:18 ]
The Polak napisał/a:
Cypisek napisał/a:
The Polak, wsadz m50/52/54 do e30 to się dowiesz :wink:


Właśnie przygotowuję się do swapa na m50 i dlatego zapytałem. Bo jedni twierdzą, że zostaje to serwo co mam, a inni, że trzeba zmieniać. I nie wiem czy od razu szukać nowego serwa czy nie.

szukaj
_________________
SUCHARUS
 
 
 
stefan543 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 27 Lut 2011
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-10-14, 19:20   

The Polak napisał/a:
Cypisek napisał/a:
The Polak, wsadz m50/52/54 do e30 to się dowiesz :wink:


Właśnie przygotowuję się do swapa na m50 i dlatego zapytałem. Bo jedni twierdzą, że zostaje to serwo co mam, a inni, że trzeba zmieniać. I nie wiem czy od razu szukać nowego serwa czy nie.


Mam M52 i serwo wraz z pompą od golfa, pomierzyłem to podwójne, które kupiłem i nie ma najmniejszej możliwości żeby weszło bez przerabiania kolektora dolotowego lub przekrzywiania silnika na poduszkach.

Więc nie wiem kto robi te wszystkie swapy z użyciem tego serwa, chyba od jego strony zamiast poduszek silnika są 15cm kołki z drewna...

Podsumowując temat lepiej zainwestować w nawiercane tarcze i klocki ebc ;)
Pozdrawiam wszystkich majsterkowiczów ;)

_________________
BMW E30 328i
Ostatnio zmieniony przez stefan543 2012-10-14, 19:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-14, 19:35   

stefan543, bez przekrzywiania, bez przerabiania ; ]
_________________


E30 + E91
 
 
 
stefan543 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 27 Lut 2011
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-10-14, 19:37   

Silnik wydaje się być sporo wyżej niż u mnie, jakie masz poduszki?
_________________
BMW E30 328i
 
 
SUCHARUS 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2005
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2012-10-14, 20:23   

dokladnie wyglada to tak samo w moim przypadku zastosowane poduszki z e34 odwrucone ze scietym klinem
_________________
SUCHARUS
 
 
 
stefan543 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 27 Lut 2011
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-10-14, 20:29   

Też mam poduchy od e34... nie wiem już jak to jest.
Podwójne serwo E32/E34 jest takie samo z wymiarami jak to od E30iX ?
_________________
BMW E30 328i
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-10-18, 04:47   

Mam u siebie serwo z 540 wraz z pompą i zauwazyęłm poprawe hebli.

Tak jka kolega wczoeśniej napisał hamulce są bardziej wrażliwe, szybciej łapią, jest to bardz odobre przy sportowej jeździe.
Generalnie skutecznośc hamowania moim zdaniem się poprawiła.
Pompa z 540i tez jest wydajniejsza niżta z E30...
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
OlaAlexis80 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączyła: 18 Paź 2012
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-10-18, 14:50   

Tego nie miałam okazji nigdy porównać, dzięki za informację.
_________________
wiesz co to izolacja dachu
 
 
maaaad 



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2012-10-18, 18:57   

Cypisek, na kolektorze z m50 łatwiej upchnąć podwójne serwo. W m52 trzeba troszkę je przesunąć w stronę lewego boku auta.
U mnie wygląda to tak:


Tyle że jest to serwo z Audi, dwukomorowe, średnica jednej komory to 7 cali, drugiej 8 cali (czyli cal mniej niż podwójne serwo z BMW/Opla Omegi). Na dodatek śruby pasują idealnie pod otwory w grodzi, nic nie trzeba przerabiać, prócz trzpienia, do którego zamontowany jest pedał. Pompa również z Audi, o większej średnicy tłoczków niż ori pompa z e30. Z tego, co wyczytałem, większa średnica tłoka w pompie powoduje, że mniejszy ruch pedałem=mocniejsze hamowanie. Generalnie mam wrażenie, że teraz łatwiej mi zablokować koła, ale hamulce przeszły ogólnie serwis, więc nie wiem, czy to tylko placebo, czy rzeczywiście podwójne serwo coś dało. Jeśli oryginał hamuje dobrze to moim zdaniem nie ma sensu zmieniać.
Aha, pompa z Audi ma inne gwinty na przewody (M12 o ile dobrze pamiętam), więc trzeba było zarobić nowe końcówki, ale to już nie był problem, bo i tak sztywne przewody hamulcowe wymieniałem. Poza tym, z racji braku ABS musiałem dać trójnik.
_________________
Ostatnio zmieniony przez maaaad 2012-10-18, 19:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12