witam. zapewne juz o to ktos pytal ale ja zapytam jeszcze raz wstawilem kolka 15" i nowe amorki i przod stoi za wysoko (tyl stoi ok)moze macie jakies patenty za niewielka kase na to zeby lekko obnizyc (-20mm??) ciac sprezyne pasuje od czegos innego (sprezyna) podpowiedzcie cos
pozdrawiam "betoniarzy: 8)
ok dzieki
a co sadzicie o tym zeby na przod wstawiac czerwone springi a na tyl serie zostawic warto bo moge miec czerwone na przod za 60zł (to dobra cena )
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2004-05-11, 21:02
Kaprys... a używasz tych klem że je polecasz? Albo znasz kogos kto je używa? Bo wg. mnie to jest wiejski tunin i więcej z niego strat niż korzyści
Co do twoich sprężyn co je możesz kupić za 60zł Borys, to jeśli sa krótsze to ok. natomiast jeśli sa twardsze (nie sądze aby to było wyczuwalne, czyba że jakims urządzeniem) to możesz szybko zdewastowac nimi amortyzatory (przystosowane do sprężyn seryjnych)
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Gość
Wysłany: 2004-05-11, 21:13
SmasherE30 napisał/a:
Kaprys... a używasz tych klem że je polecasz? Albo znasz kogos kto je używa? Bo wg. mnie to jest wiejski tunin i więcej z niego strat niż korzyści
Co do twoich sprężyn co je możesz kupić za 60zł Borys, to jeśli sa krótsze to ok. natomiast jeśli sa twardsze (nie sądze aby to było wyczuwalne, czyba że jakims urządzeniem) to możesz szybko zdewastowac nimi amortyzatory (przystosowane do sprężyn seryjnych)
no to sa sportowe wiec beda twardsze
a znasz jakies inne (tzn od innego autka) pasujace sprezyny (krotsze ale nie twardsze??)
a moze poprostu uciac o zwoj np.
ja jestem dalej za ucięciem gdyż po ucięciu nadal cała sprężyna pomimo że krótsza będzie pracowała równomiernie.. natomiest jeśt zepniesz ją takimi uszkami to tam działają wtedy ogromne siły mocno skupione na jednej cześci spręzyny i to tylko kwestia czasu kiedy to się rozleci..
Najgorsze co może być to ucinanie sprężyn.Zajmowałem sie "projektowaniem" sprężyn do mojego wyścigowego 'sprzęta" i z teorii sprężyn wynika ,że sprężyna skrócona o 1 zwój lub 1,5 zwoju jest bardziej podatna na pęknięcie.Zwoj jest pojedyńczym elementem sprężystym, obliczonym na przenoszenie określonego naprężenia.Cala sprężyna ma przenieść konkretne obciążenie.po skróceniu sprężyny jednostkowe obciążenie jednego zwoju wzrosnie.Tyle teoria (z mądrych książek).Po różnych eksperymentach kupiłem w końcu sprężny VOGTLANDA.
pozdrawiam wszystkich klubowiczów - henry
_________________ HENIEK
Klubowicz
BMW E30 325i (szpera 3,25) z s50b32 - made by MGarage &(suspension) Lukas Performance !
Ale będzie jeszcze coś.......!!!
kaprys Gość
Wysłany: 2004-05-12, 21:25 Re: Sprężyny
henry napisał/a:
Przyjaciele i koledzy!
Najgorsze co może być to ucinanie sprężyn.Zajmowałem sie "projektowaniem" sprężyn do mojego wyścigowego 'sprzęta" i z teorii sprężyn wynika ,że sprężyna skrócona o 1 zwój lub 1,5 zwoju jest bardziej podatna na pęknięcie.Zwoj jest pojedyńczym elementem sprężystym, obliczonym na przenoszenie określonego naprężenia.Cala sprężyna ma przenieść konkretne obciążenie.po skróceniu sprężyny jednostkowe obciążenie jednego zwoju wzrosnie.Tyle teoria (z mądrych książek).Po różnych eksperymentach kupiłem w końcu sprężny VOGTLANDA.
pozdrawiam wszystkich klubowiczów - henry
a co jesli zastosuje się takowe sciągacze? w końcu sprężyna jest cała więc nie powinna byc słabsza?
słyszałem że jest kłopot z przesuwaniem się tych zacisków ale napewno coś bym wymyślił aby je zablokować...
czekam własnie na nowe spręzyny sportowe ale obawiam sie ze mogą nie spełnić moich oczekiwań co do niskości nad glebą...
Wysłany: 2004-05-13, 16:46 sprężyny c.d.Efekt założenia
A więc sprężyn c.d. - Odpowiedź na pytanie Kaprysa : założenie "patentu" w postaci ściągaczy daje ten sam efekt jak włożenie do auta stałego obciążenia ( mniej więcej to samo jak ciągle wozic np. 150-ciokilogramową teściową - z calym szacunkiem dla wszystkich Teściowych).Loko ma rację , że ściągacz jest wtedy obciążony bardzo znaczną siłą.Dobrą receptą na obniżenie auta jest niestety kupno profesjonalnych sprężyn najlepiej o progresywnej charakterystyce ugięcia i o odpowiedniej twardości.Trudno, prawdziwy tuning kosztuje i to niemało.Przy obniżeniu auta trzeba sie liczyć z wyborem : albo sport albo komfort.Po obniżeniu najczęściej komfort znika.
_________________ HENIEK
Klubowicz
BMW E30 325i (szpera 3,25) z s50b32 - made by MGarage &(suspension) Lukas Performance !
Ale będzie jeszcze coś.......!!!
Cube_ Gość
Wysłany: 2004-05-13, 19:39
Mam znajomego ktory(w ladzie samarze) ma przod na tes sciski obnizony a z tylu obciete. jakos sie to trzyma. sciski sa nie jakies specjalne tylko zwyke ze sklepu zelaznego;) nie sadze zeby sie duzo roznily od tych z allegro. przesuwaja sie niestety. tyl ma tak ze kolo juz sie chowa w nadkole ale nic nie dobija. z dwojga zlego wybral bym obciecie ale najlepiej to kupic jakies tanie sportowe sprezyny(uzywki). pozdr
Sorry Loko , masz rację ,bo pomysł z tymi ściągaczami wydaje sie być rozwiązaniem, delikatnie mówiąc, nieprzemyślanym.Ucinania nie krytykuję tak do końca, lecz jest to po prostu nieprofesjonalne podejście do "tematu". - pozdrowienia - henry
_________________ HENIEK
Klubowicz
BMW E30 325i (szpera 3,25) z s50b32 - made by MGarage &(suspension) Lukas Performance !
Ale będzie jeszcze coś.......!!!
Gość
Wysłany: 2004-05-15, 07:39
loko napisał/a:
henry, ja nie mówiłem że jest to dobre wyjście obcięcie sprężyn ale napewno lepsze i bezpieczniejsze aniżeli spinanie ich punktowo tymi "uszkami"
czyli czas ciac i krzesac iskry 8)
Anonymous Gość
Wysłany: 2004-05-15, 08:30
Ja ma na stanie spingi tak krótkie że becia leży na asfalcie i ciągnie bebechy. Same sprężyny to nie wszystko, obciete krótsze czy spiente inaczej przenoszą siły i już. Tanim kosztem to można traktor naprawiać a zawiecha jest bardzo istotnym elementem każdego auta tu bym raczej nie oszczędzał. Najlepsze rozwiązanie to zawiecha śrubowa (bardzo droga) taniej wyjdzie kupić odpowiednie sorężyny i amorki (choć to też koszt nie mały) no i na koniec usztywnić kielichy:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach