BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Zrób to sam: Prawidłowy reset DME .. - prawdziwe voo doo ;-)

RoboCop - 2005-12-12, 10:12
Temat postu: Zrób to sam: Prawidłowy reset DME .. - prawdziwe voo doo ;-)
"Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut"
podaje to za Frank-iem

slawo - 2005-12-12, 10:24

hmm....skad wziales ten opis?
RoboCop - 2005-12-12, 10:29

brzmi jak czarna magia??? z bmwklupchlup pl... podobno jest podany na wiarygodnych amerykańskich i niemieckich forach BMW...
RoboCop - 2005-12-12, 11:30

mnie też to kusi, ale ziiiimno... ja nie próbowałem, ale coś w tym może być - do tej pory ściągałem klemy na 15minut i miało być zresetowane -
a tu cała litania jak to się ma zrobić prawidłowo...

jaqub - 2005-12-12, 13:07

miedzy punktem 4 a 5 trzeba obiec bardzo szybko auto (tak 3 razy dla pewnosci) pozniej zlozyc lusterka na 2minuty i 15sekund (nie dluzej) i dalej jak w opisie punkt 5ty...
a tak serio to dziwi mnie ten caly opis co do tego odlaczania i podlaczania to moze i oka ale ta praca na jalowym, pozniej jazda itd to wydaje mi sie zupelnie bez sensu...

RoboCop - 2005-12-12, 13:18

niekoniecznie jaqub... pamięć w Motronicu, po rozłączeniu aku chyba się tak łatwo nie wykasowuje... ja po każdorazowym odpięciu aku i ponownym podpięciu - nie zauważam różnic po odpaleniu silnika - więc ECU nie zostaje chyba wykasowane...
w innych autach jest różnie... 2przykłady:
Polonez z jednopunktowym wtryskiem Delphi, w książce pisze, że po zapaleniu silnika trzeba go pozostawić włączonego do 3 uruchomienia wentylatora chłodnicy,
Misiek Galant "92 rok 2.0l - po odpieciu aku cała skomplikowana procedura(troche podobna do tej którą podałem do BMW), żeby auto znów nauczyło się jeździć, bo jakbyś chciał pojechać od razu to auto poruszało się skokami kangura...
i pewnie co firma to inne "knify"

jaqub - 2005-12-12, 13:41

moj sprzet jest na siemensie i po odlaczeniu aku i odpaleniu zachowuje sie tak jakby sie dopasowywal do wszystkiego ( a zmian jest kilka w ukld. dolotowym i w wydechu).
erikson - 2005-12-12, 13:54

M50-dzis resetowałem auto i po resecie(zwykłe odciecie dopływu pradu na pare minut) smigał jak nigdy,miał poprostu kopa,przejechałem tak 4km i smiga(ciekawe jak dlugo-jazda na saej benzynie).Pare dni wczesniej tez tak zrobiłem ale o kilka minut mniej był rozłaczony i tez miał kopa ale przez pare metrów,potem znów muł.Co mu moze zamulac łep?,LPG(sekwencja) w obu przypadkach odstawione.Najgorsze jest to ze jak poczułem jak ma naprawde jechac to mnie bedzie wnerwiac jak sie szybku zamuli,a nie wyjsciem jest codzienie resetowac kompa.Zeby znalesc na jakis patent to by było dobrze?
el-viz - 2005-12-12, 14:05

**************************
erikson - 2005-12-12, 14:36

skoro w starych silnikach uczenie sprawia mu problem,to jak go odłuczyc uczenia :) 8) :D .Skoro przez jakis czas dobrze mu idzie i jak zaczyna zbierac inne dane jak fabryczne to go cos boli,to wiec co mu pomoze?
1)zmiana wszystkich czujników,lub niektórych(a co z czesciami mechanicznymi-np kzywki)
2)wprowadzic kompa w tryb awaryjny(wtedy pobiera tylko dane potrzebne)
3)inny lub nowy silnik(mało realne co do nowego)
4)oszukac jakos spływajace dane aby były nie fałszowane(to jest sztuka w starym silniku)
5)lub dac sobie spokoj :D

jaqub - 2005-12-12, 16:30

po pierwsze zrob mu diagnostyke... tzn. podlacz kompa i sprawdz skad ma bledy. ale dziwi mnie to ze muli sie po jakims czasie... bo ze muli sie szybko to zrozumiale bo odpalasz z wykasowanymi bledami i moment sciaga bledy... ja w serwisie bawilem sie takim komputerkiem w kasowanie samych bledow ale okazalo sie ze phase sensor byl do dpupy (czujnik polozenia walka rozrzadu) nie moglem dostac uzywki i wybulilem 500pln po podlaczeniu nowego czujnika wogle nie odpalal... po wymianie modulu (uzywka 600pln) odpalil i zaczal zapier*** jak glupi:) i moj wniosek jest nastepujacy:
w bmw nie da sie oszukac, zdrutowac ani nic wyrzezbic prawda jest taka ze dopoki wszystkie czujniki nie beda OKa to mozna zapomniec o frajdzie z jazdy i mnoza sie problemy....

speed - 2005-12-12, 17:26
Temat postu: Re: Prawidłowy reset DME ... - prawdziwe voo doo ;-)
RoboCop napisał/a:
"
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "


Czy w pkt-cie 4 chodzi o polaczenie kabli + i - ze soba, zamkniecie obwodu :?: A w pkt 5 jak rozumiem podpinamy je juz do aku :) Czy w kazdym motronicu jest taka procedura :?:

rogaś318 - 2005-12-12, 19:32

jak to sie robi w l jetronicu bez sondy lambda?
bo cus mi dziwnie dziala powyzej 3 tysiecy obrotow...
9nie ma mpowera)

erikson - 2005-12-12, 21:26

dzis troszke pojezdziłem na Pb i LPg,narzie jest dobrze i ciagnie(zwykły reset kompa bez tych procedur)
center - 2005-12-19, 18:49

a ja wroce do tego voo-doo bo sie zastanawiam czy warto sie tym bawic...
ostatnio wymienialem pompe wody i kolo pasowe i ni wala nie chciala mi odpalic, do tego zaczal zdychac aku wiec wzialem pradu od kumpla i tak krecil i krecil i juz prawie lapal przez kilka minut, w koncu zaczal trzymac obroty tak na 300, kulal kulal, potem wyzej , dodalem mu gazu i zaczal powoli powoli jakby "uczyc sie" jak sie trzyma obrotu i na nie wkreca...
wiec nie wiem czy robic cos takiego czy juz sobie darowac??
pozdro all

Bruner - 2005-12-19, 23:48

Ta procedura jest dla wszystkich silnikow na motronicu? Czy np od E39 w gore? bo nigdy nie robilem tak jak w tym opisie a nie zauwazylem zeby sie cos dzialo dziwnego z silnikiem
RoboCop - 2005-12-20, 00:30

dla wszystkich...
center - 2005-12-20, 07:49

a co mi zalezy jak juz tyle zrobilem moge zrobic i to..
tylko co znaczy :
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

podlaczyc kable aku do akumulatora? bo chyba nie do siebie...

el-viz - 2005-12-20, 08:35

nie próbuj nigdy zakładać lub zdejmować klem akumulatora jeśli masz włączoną stacyjkę!!zawsze kiedy podłączasz obwód elektryczny pod obciążeniem może zrobić się zwarcie i w wyniku tego tzw.prąd zwarciowy może uszkodzić komputer.wartości prądów zwarciowych mogą przekraczać kilkudziesięciokrotnie wartości nominalne.dlatego też w każdym przypadku akumulator należy odłączać po wyłączeniu stacyjki.
a przy resetowaniu ecu kolega radził żeby klemy po odłączeniu akumulatora zewrzeć na 5-10 min.

Bartek_P - 2006-05-10, 22:15

Dobra panowie.
A jak zrobić resecik w dieslu??

Mirek - 2006-05-11, 22:24

el-viz napisał/a:
nie próbuj nigdy zakładać lub zdejmować klem akumulatora jeśli masz włączoną stacyjkę!!zawsze kiedy podłączasz obwód elektryczny pod obciążeniem może zrobić się zwarcie i w wyniku tego tzw.prąd zwarciowy może uszkodzić komputer.wartości prądów zwarciowych mogą przekraczać kilkudziesięciokrotnie wartości nominalne.dlatego też w każdym przypadku akumulator należy odłączać po wyłączeniu stacyjki.
a przy resetowaniu ecu kolega radził żeby klemy po odłączeniu akumulatora zewrzeć na 5-10 min.

nieprawda!!!!!!!!!jai znowu prad zwarciowy???
Znasz procedure wymiany podzespołów zapłonmowych poduszki powietrznej???najpierw właczasz zapłon-poniej zakładasz kleme!!!!!!!!

bmwprg - 2006-05-21, 17:33

Witam!
Jezeli autko mi nie chodzi na PB (brak niskich obrotow, komputer pokazal sonde). To czy reset moge zrobic na LPG??

Rafał - 2006-05-21, 20:22

kurde jakie to dziwne wszystko
ja zamontowalem sobie zaroweczke w schowku do kodow błyskowych
i kasowanie bledow robie pedałem gazu (nie pamietam teraz mam gdzies zapisane chyba 30 sekund po odczycie czy jakos tak)

a tak na marginesie co sie stanie mojemu motronikowi 1,3 jak np zapamieta jakis blad
np odpale samochod bez przeplywki
czy ma to jakis wplyw na dalsza jego prace po polaczeniu wtyczki do przeplywki ?? ?
z tego co mi wiadomo NIE!
a zapisane bledy sluza tylko i wylacznie diagnostyce
e30 to nie nowa cytryna i nie przel sie w tryb serwisowy pozwalajac jechac z max predkoscia 20 km/h :lol:


pozdrawiam Adam Słodowy :lol:

speed - 2006-05-24, 19:05

Czyli reasumujac robienie resetu w motronicu 1.3 nie ma wiekszego sensu bo On i tak nie wchodzi w zaden tryb awaryjny a zapamietuje to tylko po to by po ewentualnym podpieciu ECU pod kompa w servisie servisant widzial co sie dzialo.

p.s. U mnie to pewnie strasznie duzo tego bylo - czego ja podczas pracy nie odpinalem :wink:

Rafał - 2006-05-24, 23:34

tak własnie
chyba ze ktos ma inne zdanie ?

zyggy - 2006-05-25, 09:54

Rafał napisał/a:
a tak na marginesie co sie stanie mojemu motronikowi 1,3 jak np zapamieta jakis blad np odpale samochod bez przeplywki


Przy odłączeniu przepływomierza Motronic 1.3 przłącza się w tryb awaryjny oraz zapisuje kod błędu do pamięci. Jazda w takim trybie jest kiepska, gdyż niezależnie od kąta otwarcia przepustnicy wartością zastępczą dla sterownika jest stały czas otwarcia wtryskiwaczy i stały kąt wyprzedzenia zapłonu. W nowszych sterownikach w połączeniu z czujnikiem położenia przepustnicy z potencjometrem tryb awaryjny w takiej sytuacji jest znacznie lepszy.

Rafał napisał/a:
czy ma to jakis wplyw na dalsza jego prace po polaczeniu wtyczki do przeplywki ?? ? z tego co mi wiadomo NIE!


Nie ma żadnego wpływu, gdyż przy każdym uruchomieniu silnika sterownik sprawdza sygnały z wszystkich czujników
i jeżeli przepływomierz jest podłączony, to silnik będzie pracował normalnie. Co więcej, po piątym uruchomieniu z podłączonym przepływomierzem, zapisany wcześniej kod błędu przepływomierza zostanie automatycznie usunięty z pamięci.

speed napisał/a:
Czyli reasumujac robienie resetu w motronicu 1.3 nie ma wiekszego sensu bo On i tak nie wchodzi w zaden tryb awaryjny a zapamietuje to tylko po to by po ewentualnym podpieciu ECU pod kompa w servisie servisant widzial co sie dzialo.


Reset nie służy do kasowania trybu awaryjnego, a jedynie do kasowania zapisanych kodów błędów oraz do kasowania zapisanych wartości adaptacyjnych.

speed napisał/a:
U mnie to pewnie strasznie duzo tego bylo - czego ja podczas pracy nie odpinalem


Jeśli odpinane czujniki są sprawne i podłączyłeś je ponownie, oraz uruchomiłeś silnik minimum 5 razy z wszystkimi sprawnymi czujnikami, to wszystkie kody błędów same się skasowały.

Proponuję lekturę następującego artykułu:

Bosch Motronic 1.1/1.3 BMW

Pozdrawiam

Rafał - 2006-05-25, 10:31

cholera ja tylko "pa ruski" :lol:
DAREX - 2006-05-26, 20:28

Dzis zrobiłem ten reset, wszystko dobrze autko chodzi jak burza i zrobiło sie troche cieplej a tu "ZONK" nie chce sie klima właczyc troche mnie to przeraziło, dobra ale próbuje otworzyc szyby tez nie działaja, lusterka tez nie, a po chwili zaczeło znów pracować wszystko idealnie i wszystko jest w porzadku.

Czy to mozliwe ze przy tym resecie równiez sie klima rozkodowała itp.

Bartek_P - 2006-05-27, 12:41

A moża mała fochy stroi poprostu, czasem tak jest , jak jestes niedobry :)
yattaman - 2006-05-29, 04:44

witam serdecznie
podjalem sie resetu i wynik mile mnie zaskoczyl
silnik nigdy jeszcze tak nie dzialal
ma konkret kopa i prawidlowo zchodzi z obrotow
wczesniej mial jakies opory

duchPW - 2006-09-09, 19:24
Temat postu: Re: Prawidłowy reset DME ... - prawdziwe voo doo ;-)
odświezę trochę temat, bo dziś odłączałem akumulator i teraz silnik gaśnie jak tylko zejdzie z obrotów - jakoś dojechałem tak do domu (przed rozłączeniem wszystko działało idealnie), więc spróbuję sposobu, który podał RoboCop

RoboCop napisał/a:

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

czy dobrze rozumiem, że łączymy ze sobą kable przy przekręconej stacyjce?

trochę czasu minęło od ostatniej wypowiedzi w temacie - robił już to ktoś u siebie?

RoboCop - 2006-09-10, 15:31

nie robiłem tego, bo w sumie nie mam problemów od tej strony z autem - a i bawie się wkładam raz jednego raz drugiego chipa-i nie wiem jak to się ma do tego resetu - jak dorwe g-techa to pokombinuje, zeby zobaczyć z jednym i drugim jaki czas i wtedy ew. reset i znów pomiar przyspieszeń...
duchPW - 2006-09-10, 16:35

założyłem, że jednak dobrze to zrozumiałem i tak zrobiłem - mimo całej procedury silnik wczoraj kulał - dziś już jest OK ... sam nie wiem czy to potrzebne - czy nie wystarczy po prostu odpięcie klemy :roll:
kuzyn - 2006-09-10, 16:43

Ja tylko klemę zdejmuję. W tej generacji kompów to wystarczy.
cypis0 - 2006-09-11, 00:06

hmm ciekawe powiem tak moje auto stalo przez 2,5 miesiaca bez akmulatora (padly nawet w desce rozdzileczej bo tez umarla) wlozylem aku auto zagalalo normalnie a ja zadnej poprawy czy pogorszenia nie widze....wiec mit o rozladowaniu kondensatorow chyba nie jest prawda....powiem tak jak cos mialo sie wyresetowac to sie nie zrobilo przez odlaczenie aku bo jakikolwiek prad tam byl to dawno uciek moim zdaniem bajka dodam ze auto to 325E na sterowniku motronik 1.0 (albo 1.1 niepamietam )
Menel - 2006-09-11, 00:26

ale ty masz stare m20 , a chodzi o te nowe...
kamil328 - 2006-09-11, 06:31

mam m52 i czuje ze musze zrobic jej reseta bo mam mula z dolnych obrotow , ale pokoleji najpierw wymiana czujnika walka rozrzadu. jak z tymi kombinacjami robil juz ktos .
nokerman - 2007-01-26, 08:08

pozwolę sobie podbić pościk
i od razu z zapytaniem do kolegi Mariusza ze szkocji

co powiesz z perspektywy technika BMW o takim resecie DME??

PZDR

ANDRZEJ-BIELAK - 2007-01-26, 11:32

Przyłączam się do zapytania Nokermana. I jak ma się taki resset do m20b20 na motronicu???
Broder - 2007-02-07, 01:24

E36 M50B20 na Siemensie -> nie dziala
Rafał - 2007-02-08, 17:59

ANDRZEJ-BIELAK napisał/a:
jak ma się taki resset do m20b20 na motronicu???


nic sie nie zmieni

damiano_e30 - 2007-03-26, 22:14

Rafał napisał/a:
ANDRZEJ-BIELAK napisał/a:
jak ma się taki resset do m20b20 na motronicu???


nic sie nie zmieni


Zrobiłem dzisiaj reset kompa właśnie w m20b20 i auto ma zauważalnie lepsze odejście niż przed tą operacją tak więc jednak to coś zmienia :)

Norbi - 2007-03-27, 14:20

Chcialbym sie z wami podzielic spostrzezeniem:
Auto 325 E30 87r.

Do niedawna jezdzilem na uszkodzonej gumie (przepływka przepustnica) Samochód nie specjalnie kulał wiec pewnie duzo tego powietrza lewego nie bylo i przyspieszenie tez super, choc gorzej z góra obrotów, juz tak nie ciagnal jak powinien (moze to wina wydechu).

Kupilem w koncu gume i ucieszony zamontowałem. Na drugi dzien wsiadam do auta i widze ze pali wiecej (jakis 1l) a ze akurat mielismy 1/4 mili to zauwazylem tez ze pogorszylo sie przyspieszenie (przegrywalem z autami które teoretycznie powinny byc gorsze)

Pytanie: Czy w tym wypadku reset kompa byłby wskazany?

Na wyscigach co prawda odłączylem klemy na 40min ale to nic nei zmienilo.

Oczywiscie wymiana gumy moze byc tu tylko zbiegiem okolicznosci, bo moze autu zaczelo cos innego dolegac, ale mysle ze warto zapytac.

Pozdr.

tomcat944 - 2007-03-27, 14:26

hej,
sprawa nr jeden to, ze w m50 byly dwa typy kompow: podstawowy i programowalny...
i chyba tylko ten drugi mozna zresetowac...
co do Twojej sprawy Norbi to silnik napewno mial troche lewego powietrza i zmiana gumy spowodowala zmiane warunkow powietrznych w silniku wiec jesli chcesz to zresetuj kompa i daj mu kilak dni na nauczenie sie nowych warunkow powietrznych...

Norbi - 2007-03-27, 14:39

Tak zrobie a pozneij wam napisze czy poskutkowało
cichecki0511 - 2007-03-27, 20:52
Temat postu: Re: Prawidłowy reset DME ... - prawdziwe voo doo ;-)
RoboCop napisał/a:

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

Czyli jak w końcu (bo nikt jeszcze nie odpowiedział) łączymy klemy przy przekręconej stacyjce w pozycji zapłon czy nie?

tomcat944 - 2007-03-28, 11:30

hej,
tak, laczymy klemy ze soba....
i chyba nie wazne czy najpierw zlaczymy klemy a potem przekrecimy stacyjke czy odwrotnie....

speed - 2007-03-29, 20:21

Hmmm czyli tak jednoznacznie nie wiadomo czy taki reset coś daje czy nie :| Z własnego doświadczenia wiem tyle że motronic 1.3 potrafi się "uczyć" kiedyś zmieniłem silnik krokowy i przez jakieś 20km wolne obroty były na poziomie 1500obr/min - wystarczyło wspomniane około 20 km kilka zgaszeń i odpaleń i silnik pracował ładnie przy obrotach rzędu 700-800 obr/min. :)
cichecki0511 - 2007-03-29, 21:35

Ano właśnie, daje czy nie, bo zdjąłem instalację gazową u siebie i zastanawiam sie czy ten reset ułatwi powrót do normy czy nie - m20b25?
Stammek86 - 2007-07-21, 15:57

Ostatnio moje e30 z m20 odmowiło posluszenstwa,nie chcialo odpalić.
Wiec zrobiłem teset ktory opisuje Robocop i nic to nie dało,wiec zaczolem podmieniac
czesci przy silniku i tak podmienilem przeplywke,kable,kopolke,palec,czujnik halla,zalozylem nowe czujniki temp i nic to nie dalo.Na koniec zmierzylem cisnieniena cylindrach i wszystko bylo ok ale od tego rozladował sie akumulator wiec go wyjołem.
Po dwuch dniach wsadzilem go spowrotem i auto odpaliło odrazu.
Wiec na moje to przez te dwa dni bez aku komp sie zresetował.

morgoth - 2007-07-21, 17:43

Zrobiłem wszystko tak jak w instrukcji podane (pierwszy post). Pierwsze wrażenie pozytywne. Wcześniej kulał na niskich obrotach i czasem gasł po odpaleniu (więc dawałem mu gazu, ale nie od razu wchodził na obroty). Teraz problem zniknął, pali od pierwszego i trzyma równo obroty. Zobaczymy jak będzie dalej... kolejne info jak przetestuję w warunkach drogowych ;)
boss881123 - 2007-07-21, 20:38

A jak to jest w e36 1.8is ?? ? cos daje ?? ?
cichecki0511 - 2008-06-10, 10:18

Odgrzeje jeszcze temat, robiłem ten reset już kilkakrotnie i za każdym razem jest tak, że zaraz po resecie samochód zap...... jak dziki i wszystko jest cacy, natomiast po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jakby się lekko przymulał. Czy ktoś miał podobne doświadczenia? Czym to może być spowodowane, jechać gdzieś podłączyć się do kompa?
miroll - 2008-06-11, 14:15

Ja tez odczulem kiedy auto stalo miesiac bez pradu. Pierwsze odpalenie i smigalo niesamowicie. Spotkalem sie tez z sytuacja spokojnej jazdy na codzien bez szalenstwa, powiedzmy przez tydzien... samochod widocznie dostawal mula. Natomiast bardziej sprawne deptanie powodowalo "rozchodzenie sie" sprzetu. Szczegolnie w sytuacji gdy troche poswirujemy , zostawimy samochod na powiedzmy 5 minut (wylaczamy motor) i znow swirujemy to przy tym drugim odpaleniu samochod widocznie lepiej sie wkreca.
mariusz730 - 2008-06-14, 00:56

glupota wyssana z palca :lol: :lol: :lol: :lol:
cichecki0511 - 2008-06-14, 20:53

mariusz730 napisał/a:
glupota wyssana z palca :lol: :lol: :lol: :lol:


A że niby co głupota :?:

mariusz730 - 2008-06-14, 23:42

cichecki0511 napisał/a:
mariusz730 napisał/a:
glupota wyssana z palca :lol: :lol: :lol: :lol:


A że niby co głupota :?:


reset DME

sowin19 - 2008-06-15, 01:06

mariusz730 napisał/a:
cichecki0511 napisał/a:
mariusz730 napisał/a:
glupota wyssana z palca :lol: :lol: :lol: :lol:


A że niby co głupota :?:


reset DME

Możesz to bardziej rozwinąć :?: Rozjaśnić :idea: :mg:

cichecki0511 - 2008-06-15, 20:53

mariusz730 napisał/a:
cichecki0511 napisał/a:
mariusz730 napisał/a:
glupota wyssana z palca :lol: :lol: :lol: :lol:


A że niby co głupota :?:


reset DME

A robiłeś kiedyś to w e30? Chyba nie skoro twierdzisz że głupota. Różnica jest wyraźnie odczuwalna w pracy silnika. Niestety w moim przypadku krótkotrwała :( Trzeba by chyba ciągle ostro jeździć żeby się nie przymulał albo coś jest z nim nie tak?

kamil.k - 2008-06-15, 21:15

u mnie też jest cos takiego ze jak sie pojezdzi ostrzej to lepiej chodzi :D
MaRio-sKaTe - 2008-06-16, 06:39

Reset DME, to nie jest jakiś magiczny sposób na naprawę naszego silnika. Owszem, można to zrobić i nie słyszałem o pogorszeniu pracy silnika po tym zabiegu, ale w przypadku gdy wymieniliśmy wadiwą część. Jeżeli przepływka była wymieniana, krokowiec, sonda, etc. Reset DME powoduje, że komputer na nowo zczytuje wszystkie dane i tworzy mape zapłonu.

Dam przykład: Jeżeli falowały Ci obroty i zmieniłeś krokowca (winowajca), to wtedy należy zrobić reset, tak aby komputer już nie zczytwywał "błędu krokowca".

Po zrobieniu resetu też nie należy szaleć samochodem. Myślenie, że szaleńcza jazda ustawi nam super sportową mapę zapłonu jest dla mnie śmieszne. Można z żoną na zakupy jechać, z dziećmi do szkoły, lecz tak żeby używać całego zakresu obrotów, a komputer zbuduje mape zapłonu tak jak ma być.

rifresz - 2008-10-03, 20:01

Powie mi ktos z szanownych kolegow czy mozna taki reset zrobic od tak sobie aby sprawdzic czy sie cos zmieni?? Niby wszystko jest ok ale nie mam porownania jak taki silnik powinien sie zbierac i chodzic

Mozna ten test wykonac w E36 96 rok 2.0 na wanosie M52 ?

Czy moge przez to pogorszyc lub zepsuc cos na stale????

Bede bardzo wdzieczny za wyjasnienie bo jakies czary mary tu widze :P

ANDRU - 2008-10-03, 23:00

Prezstudjowalem caly temat i widzialem ze jeden z kolegow zapytal czy cos takiego da w dieslu i chya nie bylo odpowiedzi.
Wiec pytam ponownie czy majac E34 M51D25 da cos ta czarna magia?? U mnie wyraznie silnich chodzi jak chce,tzn raz zaskoczy i nie faluja obroty,po zapaleniu swiatel nie spadna obroty,po zrzuceniu na jalowy obroty mu ladnie spadaja i staja na 700 ale czesciej jest tak ze faluja,gasnie ogolem sie jebie :x (wiemw iem sorki ale czasem mam ochote go spalic) Wiec czy w tym mi cos pomoze ten resecik?Czy jednak go spalic? :x

WhiteCabrioBMW - 2008-11-29, 12:30

Dzisiaj rano jadac do pracy w czasie jazdy zapalila mi sie poducha ( rano byla mgla i temperatura -2.5 C ) . Poducha pali sie do tej pory . O co chodzi ? Czy zwykle zpiecie "+ " z "-" da jakis rezultat ? Auto E39 523 98' .
Rafał - 2008-12-01, 22:53

jak sie komus nudzi nich sobie odepnie cos w silniku czy gdziekolwiek zrobi ten magiczny reset a potem pojedzie na kompa i sie okaze czy cos sie skasowalo
btw
kiedys jak troche bawilem sie kodami blyskowymi wyczytalem (tylko nie pamietam czy zawsze czy po wejsciu w odczytk kodu) ze e30 bodajze m20 kasuje sie wszystkie bledy odpowiednio dlugo trzymajac pedal gazu

MateuszE30 - 2011-11-22, 17:52
Temat postu: Re: Zrób to sam: Prawidłowy reset DME .. - prawdziwe voo doo
Witam :) Pozwólcie, że odgrzebie temat :D


RoboCop napisał/a:
"8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie "


Też mam raczej ważne pytanie: przyśpieszać powinienem delikatnie przez cały zakres obrotów płynnie dodając gazu, czy depnąć w podłoge i tak do "red line"?? Gdzieś słyszałem podobną teorie w której było napisane, że:
*pierwszy przejazd - delikatnie dodajemy gazu,
*drugi - zdecydowanie bardziej ale nie do deski,
*za trzecim razem odrazu z pedałem na glebe i tak do "red line"

Jak to powinno wyglądać prawidłowo?

Pozdrawiam :D

maroFX - 2012-12-28, 11:00

Cytat:
e30 bodajze m20 kasuje sie wszystkie bledy odpowiednio dlugo trzymajac pedal gazu

no własnie.. sprawdził to ktoś? Może bez sensu jest od razu resetować cały komputer i ta procedura zadziała? Tutaj sugerują ciekawe rzeczy ale nie pisze dla jakiej wersji ECU, tylko ze dla E36: http://forums.bimmerforum...d.php?t=1797019
1) przejście do następnego blędu poprzez ponowny 5x stomp zaraz po wyświetleniu ostatniej cyfry kodu
2) kasowanie bledow przez wciśniecie gazu na 15 sek i wyłączenie stacyjki
3) podobno bledy same sie kasują po 60 prawidłowych startach bez wykrycia usterki

a tutaj rzecz której nie zauważyłem u siebie:
Cytat:
When you are finished reading the codes, you can reset the computer and clear them all out. Make sure that the last code (1000) has occurred, and then press down on the gas pedal for more than 10 seconds. This should clear out the memory of the DME. Repeat the fault code reading process, and the computer should generate code 1444, which means that there are no faults stored.

wedlug tabeli stad: http://www.pelicanparts.c...ode_Reading.htm na koniec listy błędów powinien wystąpić sygnał "1000" i wtedy można wcisnąć gaz na 10 sek iw celu skasowania błędów. U mnie w kółko wyświetlał 1262, ale do 1000 nie dotrwałem :wow:

paszczaq - 2015-03-19, 17:22
Temat postu: Re: Zrób to sam: Prawidłowy reset DME .. - prawdziwe voo doo
RoboCop napisał/a:
"Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut"
podaje to za Frank-iem


Panowie (i panie) czy ten sposob dziala tez w E92? Cy ktos moze potwierdzic?

klara - 2016-03-29, 22:05

Witam wszystkich generalnie to jestem nowym członkiem klubu dopiero dzisiaj zalozylem konto bo z moja malenka zaczely dziać sie dziwne rzeczy i potrzebuje pomocy jezeli ktos wie to proszę o pilna pomoc bo brak mi pomysłów i tez kasy na naprawy a mianowicie moja bmka a posiadam e36 316i compact zaczela falować na obrotach strasznie i gdy jest zimna pali fajnie ale gaśnie tak jakby ssanie sie nie zalaczalo a gdy sie nagrzeje jest w miare ok czasami zlapie odpowiednie a czasami kuleje tez ale nie gaśnie. Czy reset kompa wystarczy tak jak jest tam opisany czy cos więcej??

[ Dodano: 2016-03-29, 23:12 ]
:( Witam wszystkich generalnie to jestem nowym członkiem klubu dopiero dzisiaj zalozylem konto bo z moja malenka zaczely dziać sie dziwne rzeczy i potrzebuje pomocy jezeli ktos wie to proszę o pilna pomoc bo brak mi pomysłów i tez kasy na naprawy a mianowicie moja bmka a posiadam e36 316i compact zaczela falować na obrotach strasznie i gdy jest zimna pali fajnie ale gaśnie tak jakby ssanie sie nie zalaczalo a gdy sie nagrzeje jest w miare ok czasami zlapie odpowiednie a czasami kuleje tez ale nie gaśnie. Czy reset kompa wystarczy tak jak jest tam opisany czy cos więcej??

Cypisek - 2016-04-02, 18:11

klara nie pomoże. Poszukaj nieszczelności w układzie dolotowym, zobacz czy guma pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą nie jest popękana/

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group