|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Prośba o rozpozanie silnika BMW E30 318 IS 90'
franck - 2016-04-04, 19:52 Temat postu: Prośba o rozpozanie silnika BMW E30 318 IS 90' Witam , od wczoraj jestem szczesliwym posiadaczem BMW E30 318 IS , niestety ktos przełozył silnik , ktorego nie znam , powie mi ktos co to ?
link :
[IMG=http://s1.fotowrzut....I/1_medium.jpg]
[IMG=http://s1.fotowrzut....E/1_medium.jpg]
ChriS - 2016-04-04, 21:59
To zwykłe M40.Jeśli mogę coś zasugerować to wyrzucić toto i wstawić M42 (czyli iS).
franck - 2016-04-05, 21:21
tak tez robie , wg mnie powinien tam siedziec m42b18 , prosze mnie wyprodadzic ew z błedu , mam na oku takie serce z e36 poczatkowej produkcji , w nadwoziu coupe razem ze skrzynia walem .... chyba powinno pasowac ?
edit:czy przepływomierz tez jest inny m40 /m42 ?
Cypisek - 2016-04-06, 06:15
franck napisał/a: | wg mnie powinien tam siedziec m42b18 |
zgadza się.
franck napisał/a: | chyba powinno pasowac ? |
Niby będzie pasować. Z tego M40 co masz zamontowane musisz przełożyć miskę olejową (jest 2 częsciowa) i łapy silnika. Skrzynie biegów zostaw tą co siedzi w aucie, to samo z wałem i dyfrem.
M42 w e36 ma inny kształt kolektora dolotowego, przepustnicy, gumy przepływomierza i inne szczegóły. Jeżeli chcesz oryginał to szukaj całego dolotu z E30. Polecam poszukanie oryginału z e30 318is.
Co do przepływki to m40b18 i m42b18 mają to samo.
franck - 2016-04-06, 20:59
Cypisek napisał/a: | franck napisał/a: | wg mnie powinien tam siedziec m42b18 |
zgadza się.
franck napisał/a: | chyba powinno pasowac ? |
Niby będzie pasować. Z tego M40 co masz zamontowane musisz przełożyć miskę olejową (jest 2 częsciowa) i łapy silnika. Skrzynie biegów zostaw tą co siedzi w aucie, to samo z wałem i dyfrem.
M42 w e36 ma inny kształt kolektora dolotowego, przepustnicy, gumy przepływomierza i inne szczegóły. Jeżeli chcesz oryginał to szukaj całego dolotu z E30. Polecam poszukanie oryginału z e30 318is.
Co do przepływki to m40b18 i m42b18 mają to samo. |
Czyli rasumijac , skrzynia biegów , dyfer , wał nie rozni sie M40 /M42 ?
Kolektor wydechowy mam rurowy wiec ktos chyba zostawił od is a
Marzyłbym o oryginalnym 1.8 is z e30 , ale w tych czasach to raczej marzenie ścietej glowy, wiem m42 rozni z e36 rozni sie kolektorem ktory ma zmienne dlugosci kanalow system disa, no i troche pewnie wiazka elektryczna ,bo e36 ma immo ale to nie problem dla mnie , ale mam dylemat , bo daze do oryginału , ale nietety nie do konca sie da
Foty dla nie dowiarków
http://s1.fotowrzut.pl/126YLXFOKE/2.jpg
http://s1.fotowrzut.pl/126YLXFOKE/1.jpg
[ Dodano: 2016-04-06, 22:00 ]
Cypisek napisał/a: | franck napisał/a: | wg mnie powinien tam siedziec m42b18 |
zgadza się.
franck napisał/a: | chyba powinno pasowac ? |
Niby będzie pasować. Z tego M40 co masz zamontowane musisz przełożyć miskę olejową (jest 2 częsciowa) i łapy silnika. Skrzynie biegów zostaw tą co siedzi w aucie, to samo z wałem i dyfrem.
M42 w e36 ma inny kształt kolektora dolotowego, przepustnicy, gumy przepływomierza i inne szczegóły. Jeżeli chcesz oryginał to szukaj całego dolotu z E30. Polecam poszukanie oryginału z e30 318is.
Co do przepływki to m40b18 i m42b18 mają to samo. |
jestes pewnien na 100 % , ze łapy i mocowania silnika beda pasować ?
Cypisek - 2016-04-07, 11:07
franck napisał/a: | skrzynia biegów , dyfer , wał nie rozni sie M40 /M42 ? |
Różni się. Ale myślę że skrzynia razem z wałem i dyfrem może być zostawiona z m42. A nawet jak jest założona od m40 to i tak wszystko pasuje.
franck napisał/a: | Kolektor wydechowy mam rurowy wiec ktos chyba zostawił od is a |
Niestety nie masz.
franck napisał/a: | ale w tych czasach to raczej marzenie ścietej glowy |
Myślę że dużo trudniejsze będzie znalezienie kompletnego oryginalnego układu wydechowego do 318is niż znalezienie całego układu dolotowego z e30 razem z wiązką i sterownikiem.
franck napisał/a: | bo daze do oryginału , ale nietety nie do konca sie da |
Więc poświęć dodatkowe kilka miesięcy na doprowadzenie auta do 100% oryginału.
Ale jeżeli nie chcesz to ja chętnie wpadnę w weekend do Poznania na oględziny.
franck napisał/a: | Foty dla nie dowiarków |
Osoba obeznana z tematem zauważyła isa już na pierwszym zdjęciu silnika.
Cytat: | jestes pewnien na 100 % , ze łapy i mocowania silnika beda pasować ?
|
Łapy będą pasować. M40 ma prostokątne poduszki silnika, m42 ma okrągłe olejowe. Zobacz jakie masz u siebie, może uchowały się oryginalne z m42.
franck - 2016-04-07, 19:25
gdzie szukac nr skrzyni , dyfra , chce wiedziec czy jest od is
czy ktos moze rozkodowac moj vin , badz tez podac strone gdzie sam moge to zrobic , interesuje mnie czy samochod wyszedł z seryjna szpera i czy seryjnie były tam hamulce bebnowe z tyłu
poprzedni wlasciciel akrobata obciął sprezyny
tył pasuje chyba od cabrio , a przód ?
oczywiscie , chce dojsc do 100% oryginału , tylko wtedy samochod ma dla mnie najwieksza wartosc
kolektor ssacy od e30 is rzeczywiscie do drogich nie nalezy , całe 30 zl
wydech narazie pewnie zostanie ten co jest 4-2-1 , jaki miał is ? byłem prawie pewnien , ze mam walsnie taki
potrzebuje zdjec jak ma wygladac obszycie koła kierownicy , ja go wgl nie mam , bo poprzednicy zdjeli , widac jaka mam na poprzednich zdjeciach
[ Dodano: 2016-04-07, 20:28 ]
Cytat:Osoba obeznana z tematem zauważyła isa już na pierwszym zdjęciu silnika.
Po czym ?
ChriS - 2016-04-07, 19:53
Piszesz trochę chaotycznie.O kolektorach,VIN-e,hamulcach,a za chwilę o kierownicy.
Kolektor wydechowy na 1 zdjęciu jest żeliwny -zwykły więc nie masz od IS.Hamulce z tyłu powinny być tarczowe,jeśli masz bębny to...niewesoło.
Sprężyny w e30 dziela się na takie do samochodu z silnikiem 4 cylindrowym i 6 cylindrowym.Sedan,cabrio itd nie ma znaczenia.
Jak podasz nr VIN to pewnie ktoś Ci rozkoduje
franck - 2016-04-07, 20:27
nr vin podałem wczesniej , na zdjeciu tabliczki , czy sa rozne srednice , typy hamulcow tarczowych tylnych ?
chaos moze wynika z tego , ze samochod chce doprowadzic do porzadku jak najszybciej , a o kierownice pytałem , bo fotel kierowcy i kierownica na pocztku tyg leca do tapicera , a chce zachowac oryginał jak juz wczesniej pisałem
a kolektor rzeczywiscie jest zeliwny , tyle tych zdjec ogladam , ze sam juz sie myle co mam , a co widziałem w necie
czy kolektor wydechowy od e36 m42b18 103kW jest identyczny jak od e30 100kW
Cypisek - 2016-04-08, 04:50
Kolektor ten żeliwny nie będzie pasował do m42.
Vin możesz sprawdzić np na bimmer.work
Szpera u ciebie nie występuje wg vinu.
W 318is występowały tylko hamulce tarczowe (tarczo bęben) z tyłu i tarczowe wentylowane z przodu.
Jeżeli ktoś wykastrował budę nawet z hamulców tarczowych to ty lepiej szukaj całego isa na dawcę.
Jak tapicerowi powiesz żeby obszył kierownicę w 3 kolorową nić bmw to będzie wiedział o co chodzi.
franck - 2016-04-08, 07:00
Przednie tarcze mam wentylowane, jeszcze wieczorem zmierze średnicę
Cypisek - 2016-04-08, 07:57
W e30 była tylko jedna średnica. Chyba 262mm. Słabsze auta miały pełne tarcze.
franck - 2016-04-08, 17:37
Tak, zgadza się, 260, a jakie powinienem kupić tarcze na os tylna? czy są takie same jak od innych e30?
Cypisek - 2016-04-09, 08:26
franck napisał/a: | czy seryjnie były tam hamulce bebnowe z tyłu |
To jakie masz w końcu hamulce?
franck - 2016-04-10, 16:14
Mam hamulce bębnowe z tyłu, jak najprościej przejść w moim przypadku na hamulce tarczowe? wydaje mi się ze najlepiej kupić kompletną tylna belkę?
Cypisek - 2016-04-10, 17:10
Belkę to może nie, od biedy wystarczą same wahacze.
|
|