BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Prośba o rozpozanie silnika BMW E30 318 IS 90'

franck - 2016-04-04, 19:52
Temat postu: Prośba o rozpozanie silnika BMW E30 318 IS 90'
Witam , od wczoraj jestem szczesliwym posiadaczem BMW E30 318 IS , niestety ktos przełozył silnik , ktorego nie znam , powie mi ktos co to ?

link :

[IMG=http://s1.fotowrzut....I/1_medium.jpg]


[IMG=http://s1.fotowrzut....E/1_medium.jpg]

ChriS - 2016-04-04, 21:59

To zwykłe M40.Jeśli mogę coś zasugerować to wyrzucić toto i wstawić M42 (czyli iS).
franck - 2016-04-05, 21:21

tak tez robie , wg mnie powinien tam siedziec m42b18 , prosze mnie wyprodadzic ew z błedu , mam na oku takie serce z e36 poczatkowej produkcji , w nadwoziu coupe razem ze skrzynia walem .... chyba powinno pasowac ?


edit:czy przepływomierz tez jest inny m40 /m42 ?

Cypisek - 2016-04-06, 06:15

franck napisał/a:
wg mnie powinien tam siedziec m42b18


zgadza się.

franck napisał/a:
chyba powinno pasowac ?


Niby będzie pasować. Z tego M40 co masz zamontowane musisz przełożyć miskę olejową (jest 2 częsciowa) i łapy silnika. Skrzynie biegów zostaw tą co siedzi w aucie, to samo z wałem i dyfrem.

M42 w e36 ma inny kształt kolektora dolotowego, przepustnicy, gumy przepływomierza i inne szczegóły. Jeżeli chcesz oryginał to szukaj całego dolotu z E30. Polecam poszukanie oryginału z e30 318is.

Co do przepływki to m40b18 i m42b18 mają to samo.

franck - 2016-04-06, 20:59

Cypisek napisał/a:
franck napisał/a:
wg mnie powinien tam siedziec m42b18


zgadza się.

franck napisał/a:
chyba powinno pasowac ?


Niby będzie pasować. Z tego M40 co masz zamontowane musisz przełożyć miskę olejową (jest 2 częsciowa) i łapy silnika. Skrzynie biegów zostaw tą co siedzi w aucie, to samo z wałem i dyfrem.

M42 w e36 ma inny kształt kolektora dolotowego, przepustnicy, gumy przepływomierza i inne szczegóły. Jeżeli chcesz oryginał to szukaj całego dolotu z E30. Polecam poszukanie oryginału z e30 318is.

Co do przepływki to m40b18 i m42b18 mają to samo.


Czyli rasumijac , skrzynia biegów , dyfer , wał nie rozni sie M40 /M42 ?
Kolektor wydechowy mam rurowy wiec ktos chyba zostawił od is a
Marzyłbym o oryginalnym 1.8 is z e30 , ale w tych czasach to raczej marzenie ścietej glowy, wiem m42 rozni z e36 rozni sie kolektorem ktory ma zmienne dlugosci kanalow system disa, no i troche pewnie wiazka elektryczna ,bo e36 ma immo ale to nie problem dla mnie , ale mam dylemat , bo daze do oryginału , ale nietety nie do konca sie da :(


Foty dla nie dowiarków :wink:

http://s1.fotowrzut.pl/126YLXFOKE/2.jpg


http://s1.fotowrzut.pl/126YLXFOKE/1.jpg

[ Dodano: 2016-04-06, 22:00 ]
Cypisek napisał/a:
franck napisał/a:
wg mnie powinien tam siedziec m42b18


zgadza się.

franck napisał/a:
chyba powinno pasowac ?


Niby będzie pasować. Z tego M40 co masz zamontowane musisz przełożyć miskę olejową (jest 2 częsciowa) i łapy silnika. Skrzynie biegów zostaw tą co siedzi w aucie, to samo z wałem i dyfrem.

M42 w e36 ma inny kształt kolektora dolotowego, przepustnicy, gumy przepływomierza i inne szczegóły. Jeżeli chcesz oryginał to szukaj całego dolotu z E30. Polecam poszukanie oryginału z e30 318is.

Co do przepływki to m40b18 i m42b18 mają to samo.




jestes pewnien na 100 % , ze łapy i mocowania silnika beda pasować ?

Cypisek - 2016-04-07, 11:07

franck napisał/a:
skrzynia biegów , dyfer , wał nie rozni sie M40 /M42 ?


Różni się. Ale myślę że skrzynia razem z wałem i dyfrem może być zostawiona z m42. A nawet jak jest założona od m40 to i tak wszystko pasuje.

franck napisał/a:
Kolektor wydechowy mam rurowy wiec ktos chyba zostawił od is a


Niestety nie masz.

franck napisał/a:
ale w tych czasach to raczej marzenie ścietej glowy


Myślę że dużo trudniejsze będzie znalezienie kompletnego oryginalnego układu wydechowego do 318is niż znalezienie całego układu dolotowego z e30 razem z wiązką i sterownikiem.

franck napisał/a:
bo daze do oryginału , ale nietety nie do konca sie da :(


Więc poświęć dodatkowe kilka miesięcy na doprowadzenie auta do 100% oryginału.
Ale jeżeli nie chcesz to ja chętnie wpadnę w weekend do Poznania na oględziny.

franck napisał/a:
Foty dla nie dowiarków :wink:


Osoba obeznana z tematem zauważyła isa już na pierwszym zdjęciu silnika.

Cytat:
jestes pewnien na 100 % , ze łapy i mocowania silnika beda pasować ?


Łapy będą pasować. M40 ma prostokątne poduszki silnika, m42 ma okrągłe olejowe. Zobacz jakie masz u siebie, może uchowały się oryginalne z m42.

franck - 2016-04-07, 19:25

gdzie szukac nr skrzyni , dyfra , chce wiedziec czy jest od is

czy ktos moze rozkodowac moj vin , badz tez podac strone gdzie sam moge to zrobic , interesuje mnie czy samochod wyszedł z seryjna szpera i czy seryjnie były tam hamulce bebnowe z tyłu

poprzedni wlasciciel akrobata obciął sprezyny :x
tył pasuje chyba od cabrio , a przód ?

oczywiscie , chce dojsc do 100% oryginału , tylko wtedy samochod ma dla mnie najwieksza wartosc

kolektor ssacy od e30 is rzeczywiscie do drogich nie nalezy , całe 30 zl

wydech narazie pewnie zostanie ten co jest 4-2-1 , jaki miał is ? byłem prawie pewnien , ze mam walsnie taki

potrzebuje zdjec jak ma wygladac obszycie koła kierownicy , ja go wgl nie mam , bo poprzednicy zdjeli , widac jaka mam na poprzednich zdjeciach

[ Dodano: 2016-04-07, 20:28 ]
franck napisał/a:


Cytat:Osoba obeznana z tematem zauważyła isa już na pierwszym zdjęciu silnika.


Po czym ?

ChriS - 2016-04-07, 19:53

Piszesz trochę chaotycznie.O kolektorach,VIN-e,hamulcach,a za chwilę o kierownicy.
Kolektor wydechowy na 1 zdjęciu jest żeliwny -zwykły więc nie masz od IS.Hamulce z tyłu powinny być tarczowe,jeśli masz bębny to...niewesoło.
Sprężyny w e30 dziela się na takie do samochodu z silnikiem 4 cylindrowym i 6 cylindrowym.Sedan,cabrio itd nie ma znaczenia.
Jak podasz nr VIN to pewnie ktoś Ci rozkoduje :wink:

franck - 2016-04-07, 20:27

nr vin podałem wczesniej , na zdjeciu tabliczki , czy sa rozne srednice , typy hamulcow tarczowych tylnych ?

chaos moze wynika z tego , ze samochod chce doprowadzic do porzadku jak najszybciej , a o kierownice pytałem , bo fotel kierowcy i kierownica na pocztku tyg leca do tapicera , a chce zachowac oryginał jak juz wczesniej pisałem

a kolektor rzeczywiscie jest zeliwny , tyle tych zdjec ogladam , ze sam juz sie myle co mam , a co widziałem w necie :lol:

czy kolektor wydechowy od e36 m42b18 103kW jest identyczny jak od e30 100kW

Cypisek - 2016-04-08, 04:50

Kolektor ten żeliwny nie będzie pasował do m42.
Vin możesz sprawdzić np na bimmer.work
Szpera u ciebie nie występuje wg vinu.
W 318is występowały tylko hamulce tarczowe (tarczo bęben) z tyłu i tarczowe wentylowane z przodu.

Jeżeli ktoś wykastrował budę nawet z hamulców tarczowych to ty lepiej szukaj całego isa na dawcę.

Jak tapicerowi powiesz żeby obszył kierownicę w 3 kolorową nić bmw to będzie wiedział o co chodzi.

franck - 2016-04-08, 07:00

Przednie tarcze mam wentylowane, jeszcze wieczorem zmierze średnicę
Cypisek - 2016-04-08, 07:57

W e30 była tylko jedna średnica. Chyba 262mm. Słabsze auta miały pełne tarcze.
franck - 2016-04-08, 17:37

Tak, zgadza się, 260, a jakie powinienem kupić tarcze na os tylna? czy są takie same jak od innych e30?
Cypisek - 2016-04-09, 08:26

franck napisał/a:
czy seryjnie były tam hamulce bebnowe z tyłu


To jakie masz w końcu hamulce?

franck - 2016-04-10, 16:14

Mam hamulce bębnowe z tyłu, jak najprościej przejść w moim przypadku na hamulce tarczowe? wydaje mi się ze najlepiej kupić kompletną tylna belkę?
Cypisek - 2016-04-10, 17:10

Belkę to może nie, od biedy wystarczą same wahacze.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group