|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - wyjęty silnik - co warto zrobić?
Bruner - 2015-06-17, 21:06 Temat postu: wyjęty silnik - co warto zrobić? Mam w moim is-ie do zrobienia parę rzeczy przy silniku, np wycieki oleju, poduszki pod silnikiem i skrzynią i kończy się też chyba sprzęgło, więc chcę wyciągnąć silnik i zamierzam ogarnąć wszystko na spokojnie mając go na wierzchu, a w tym czasie buda będzie u blacharza. Silnik to M42 z 90 roku, przebieg 294 000 km (przynajmniej tyle jest na liczniku). Silnik zdrowy, mimo zagazowania od 10 lat dziadowską instalacją 2 generacji kompresja jest taka, że zwątpiłem w sprawność przyrządu - 15, 14, 13 i 15 barów. Są wycieki oleju z pod górnej uszczelki miski olejowej, rurki bagnetu, z pod jednej ze śrub zaślepiających otwory w bloku pod filtrem oleju. Zarzygana cała lewa strona silnika, ale to z popękanych przewodów odmy, czy coś jeszcze, to okaże się po wyjęciu silnika i zdjęciu kolektora bo leje się z pod niego (tam łączą się przewody odmy). W tej chwili jest zalany olejem mineralnym, ale zamierzam zrobić płukankę i przejść spowrotem na pół albo nawet pełny syntetyk. Oprócz tych rzeczy które wymieniłem, warto zrobić coś profilaktycznie mając już silnik na wierzchu? Np uszczelnienia wału korbowego? Lukas radził mi wymianę uszczelnień pokrywy rozrządu i podstawy filtra oleju, ale nic mi się stamtąd nie sączy, poza tym dostęp do tych miejsc jest dobry nawet na zamontowanym w aucie silniku, więc chyba nie będę ich ruszać. Co myślicie? Warto coś robić mając już silnik na wierzchu żeby zaoszczędzić sobie ewentualnej roboty za np pół roku czy jak nie widać wycieków/zużycia to lepiej nie ruszać i ogarnąć tylko te miejsca z których się leje?
Adam86 - 2015-06-19, 14:48
Jak masz silnik na wierzchu i ściągasz miski olejowe to zobacz na "smok" oleju (tam jest chyba jakieś sito któro warto wyczyścić) luknij jak wyglądają panewki. Uszczelniaj cały silnik. Po co babrać sie z tym na raty (uszczelnisz tylko tam gdzie leje, a za rok może rozcieknąć sie to czego nie wymieniłeś). Poza tym, jak ściągniesz już dekiel od rozrządu to zobaczysz w jakim stanie jest cały napęd rozrządu. BTW przy takim przebiegu bałbym się zalewać olej full syntetyk, półsyntetyk jak najbardziej na tak.
wrona - 2015-06-20, 05:36
brunio napisze ci tak :
jak masz wyjęty silnik to warto go....... włożyc
a tak na powaznie tak jak wyzej wszelkie uszczelnienia, odmy, podcisnienia, elementy gumowe, tak z ciekawosci mozesz zerknac rozrusznik nie zaszkodzi, wyczyscic calosc i ogien
pozdr
Rafał - 2015-07-13, 13:56
Buheheheheh Wrona miszcz.
Zdecydowanie warto włożyć
wiiiktiss - 2015-07-30, 07:52
jak już robisz coś takiego to wymień wszystkie uszczelki oraz simeringi lecz tylko na victor reinza bo inaczej robota będzie daremna, sprawdz napiecie i stan lancucha .
|
|