BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Podwójne serwo E32/E34 do E30 czy warto?

stefan543 - 2012-10-11, 20:59
Temat postu: Podwójne serwo E32/E34 do E30 czy warto?
Witam, mam pytanie do ludzi, którzy mają lub mieli E30 z zamontowanym podwójnym serwem od E32/E34. Silnik M52B28. Czy jest jakaś poprawa w działaniu hamulców? Jakieś plusy i minusy tego rozwiązania? Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi ;)
Cypisek - 2012-10-11, 21:04

Wg mnie nie ma żadnej różnicy. Miałem zwykłe serwo, założyłem podwójne, potem znowu zwykłe.

Kiedyś była rozmowa na ten temat na forum.

The Polak - 2012-10-12, 09:17

W takim razie po co ludzie wkładają podwójne serwo?
Cypisek - 2012-10-12, 09:36

The Polak, wsadz m50/52/54 do e30 to się dowiesz :wink:
stefan543 - 2012-10-12, 18:11

Wiadomo, że chodzi o miejsce dla kolektora ssącego, ale czy poza mniejszą średnicą zyskujemy na skuteczności? Serwo serwem ale jest tam wtedy też pompa hamulcowa od dużej ciężkiej krowy z v8 e32/e34, więc poprawia się hamulec czy też nie? ;)
SUCHARUS - 2012-10-12, 18:15

brak roznicy mysle ze sprawnosc ta sama.......moze jakby pokusic sie o adaptacje innych zaciskow to by lepiej dzialalo.....co do e30 z ori heblami i jeszcze wersji z bebnami to hamulec dziala bardziej jako spowalniacz.......przy kapciach 215/40/16 z przodu bardzo mocno musze depnac zeby zablokowac kola
stefan543 - 2012-10-12, 18:21

Czyli wychodzi na to, że większe znaczenie mają zaciski hamulcowe ich wielkość użyte tarcze i klocki niż pompa i serwo hamulcowe (e30 oryginał pompa/ serwo vs. podwójne serwo z pompą e32/34) "Podwójny" zestaw nie daje większego ciśnienia przy tej samej sile nacisku pedału hamulca?
SUCHARUS - 2012-10-12, 18:28

cisnienie raczej nie moze byc wieksze ....znaczy moze i tak przy jakis niestandardowych pompach inaczej zwykla instalacja hybdrauliczna by sie wysypywala........co do wiekszej sily nacisku to robote robia tloczki w zaciskach e30 ma jeden tloczek a jaka ma sile nacisku na cm2 to nie wiem.... wiem ze malo skuteczna :|
stefan543 - 2012-10-13, 14:22

Na innym forum znalazłem taką opinię i w teorii trzyma się ona kupy: "jezeli chodzi o poprawę samej skutecznosci hamowania niewiele da ale poprawi jedynie a raczej zwiększy siłę wspomagania...układu hamulcowego inaczej mówiąc nie będziesz musiał użyć tak duzej siły na pedał hamulca jak przy dużym serwie ale samo zwiększenie ciśnienia w układzie hamowania nie porawi skutecznosci hamowania inaczej mówiąc nie skróci drogi hamowania.
Przy dużym pojedyńczym serwie pedał trzeba zdecydowanie silniej wcisnąć a po zamontowaniu podwójnego z IXa miałem wrażenie, że pedał hamulaca działał zbyt gwałtownie trzeba było delikatniej nim operwac by nie doprowadzac do blokowania kół, hamulce stały się moim zdaniem mniej wyczuwalne trzeba było się przywyczaić do mniej gwałtownego deptania hamulca bo brały gwałtownie już po naciśnieciu palcami."

Może się ktoś do tego odnieść?

Adam86 - 2012-10-13, 15:48

A to nie jest tak że wymieniasz serwo na wieksze/podwójne, jeżeli zmieniasz też tarcze i zaciski na sporo większe... ?? ??
SUCHARUS - 2012-10-13, 20:10

stefan543 napisał/a:
Na innym forum znalazłem taką opinię i w teorii trzyma się ona kupy: "jezeli chodzi o poprawę samej skutecznosci hamowania niewiele da ale poprawi jedynie a raczej zwiększy siłę wspomagania...układu hamulcowego inaczej mówiąc nie będziesz musiał użyć tak duzej siły na pedał hamulca jak przy dużym serwie ale samo zwiększenie ciśnienia w układzie hamowania nie porawi skutecznosci hamowania inaczej mówiąc nie skróci drogi hamowania.
Przy dużym pojedyńczym serwie pedał trzeba zdecydowanie silniej wcisnąć a po zamontowaniu podwójnego z IXa miałem wrażenie, że pedał hamulaca działał zbyt gwałtownie trzeba było delikatniej nim operwac by nie doprowadzac do blokowania kół, hamulce stały się moim zdaniem mniej wyczuwalne trzeba było się przywyczaić do mniej gwałtownego deptania hamulca bo brały gwałtownie już po naciśnieciu palcami."

Może się ktoś do tego odnieść?

zgadza trzyma sie to kupy.......i w zasadzie tak powinno byc wieksze serwo tzn. skuteczniejsze to teoretycznie powinno sie odczuc na depnieciu ale.....w swojej e30 tego nie zauwazylem......poczatkowo gdy mialem serwo z jakiegos golfa to w ogole tak jakby nie bylo wspomagania.....a na tym podwojny jest tak jak na pojedynczym........moze ktos ogarnal ten temat i wytlumaczy dlaczego tak sie dzieje?

stefan543 - 2012-10-14, 07:14

Uściślij jeszcze jakie miałeś pompy hamulcowe zamontowane z tymi serwami. Serwo od golfa z pompą od golfa, a podwójne z jaką pompą od jakiego auta?
The Polak - 2012-10-14, 11:18

Cypisek napisał/a:
The Polak, wsadz m50/52/54 do e30 to się dowiesz :wink:


Właśnie przygotowuję się do swapa na m50 i dlatego zapytałem. Bo jedni twierdzą, że zostaje to serwo co mam, a inni, że trzeba zmieniać. I nie wiem czy od razu szukać nowego serwa czy nie.

SUCHARUS - 2012-10-14, 15:02

stefan543 napisał/a:
Uściślij jeszcze jakie miałeś pompy hamulcowe zamontowane z tymi serwami. Serwo od golfa z pompą od golfa, a podwójne z jaką pompą od jakiego auta?

orgi serwo z pampa
serwo od golfa z ori pompa
serwo podwojne od opla omegi(identyczne jak z e34) ori pompa
ori serwo podwojne pompa z e34....tu musilaem sie pobawic z trojnikiem i nie bylo zadnej roznicy wiec zostalem przy zestawie z omegi

[ Dodano: 2012-10-14, 16:18 ]
The Polak napisał/a:
Cypisek napisał/a:
The Polak, wsadz m50/52/54 do e30 to się dowiesz :wink:


Właśnie przygotowuję się do swapa na m50 i dlatego zapytałem. Bo jedni twierdzą, że zostaje to serwo co mam, a inni, że trzeba zmieniać. I nie wiem czy od razu szukać nowego serwa czy nie.

szukaj

stefan543 - 2012-10-14, 19:20

The Polak napisał/a:
Cypisek napisał/a:
The Polak, wsadz m50/52/54 do e30 to się dowiesz :wink:


Właśnie przygotowuję się do swapa na m50 i dlatego zapytałem. Bo jedni twierdzą, że zostaje to serwo co mam, a inni, że trzeba zmieniać. I nie wiem czy od razu szukać nowego serwa czy nie.


Mam M52 i serwo wraz z pompą od golfa, pomierzyłem to podwójne, które kupiłem i nie ma najmniejszej możliwości żeby weszło bez przerabiania kolektora dolotowego lub przekrzywiania silnika na poduszkach.

Więc nie wiem kto robi te wszystkie swapy z użyciem tego serwa, chyba od jego strony zamiast poduszek silnika są 15cm kołki z drewna...

Podsumowując temat lepiej zainwestować w nawiercane tarcze i klocki ebc ;)
Pozdrawiam wszystkich majsterkowiczów ;)


Cypisek - 2012-10-14, 19:35

stefan543, bez przekrzywiania, bez przerabiania ; ]

stefan543 - 2012-10-14, 19:37

Silnik wydaje się być sporo wyżej niż u mnie, jakie masz poduszki?
SUCHARUS - 2012-10-14, 20:23

dokladnie wyglada to tak samo w moim przypadku zastosowane poduszki z e34 odwrucone ze scietym klinem
stefan543 - 2012-10-14, 20:29

Też mam poduchy od e34... nie wiem już jak to jest.
Podwójne serwo E32/E34 jest takie samo z wymiarami jak to od E30iX ?

LUKAS - 2012-10-18, 04:47

Mam u siebie serwo z 540 wraz z pompą i zauwazyęłm poprawe hebli.

Tak jka kolega wczoeśniej napisał hamulce są bardziej wrażliwe, szybciej łapią, jest to bardz odobre przy sportowej jeździe.
Generalnie skutecznośc hamowania moim zdaniem się poprawiła.
Pompa z 540i tez jest wydajniejsza niżta z E30...

OlaAlexis80 - 2012-10-18, 14:50

Tego nie miałam okazji nigdy porównać, dzięki za informację.
maaaad - 2012-10-18, 18:57

Cypisek, na kolektorze z m50 łatwiej upchnąć podwójne serwo. W m52 trzeba troszkę je przesunąć w stronę lewego boku auta.
U mnie wygląda to tak:


Tyle że jest to serwo z Audi, dwukomorowe, średnica jednej komory to 7 cali, drugiej 8 cali (czyli cal mniej niż podwójne serwo z BMW/Opla Omegi). Na dodatek śruby pasują idealnie pod otwory w grodzi, nic nie trzeba przerabiać, prócz trzpienia, do którego zamontowany jest pedał. Pompa również z Audi, o większej średnicy tłoczków niż ori pompa z e30. Z tego, co wyczytałem, większa średnica tłoka w pompie powoduje, że mniejszy ruch pedałem=mocniejsze hamowanie. Generalnie mam wrażenie, że teraz łatwiej mi zablokować koła, ale hamulce przeszły ogólnie serwis, więc nie wiem, czy to tylko placebo, czy rzeczywiście podwójne serwo coś dało. Jeśli oryginał hamuje dobrze to moim zdaniem nie ma sensu zmieniać.
Aha, pompa z Audi ma inne gwinty na przewody (M12 o ile dobrze pamiętam), więc trzeba było zarobić nowe końcówki, ale to już nie był problem, bo i tak sztywne przewody hamulcowe wymieniałem. Poza tym, z racji braku ABS musiałem dać trójnik.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group