BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Chłodnica w e30

Anonymous - 2004-08-05, 08:49
Temat postu: Chłodnica w e30
Mam pytanie czy do 2.5l chłodnica jest większa niż od np.2L, 1.8L Pytam się bo mam dziwny problem - silnik mi się grzeje (temp jest na trzeciej kresce od lewej) a wode w chłodnicy mam, wisco mi też działa. Niewiem co to może być może za mała chłodnica. I ile kosztuje chłodnica do 2.5L Najczęściej tak sie dzieje jak stoje lub jak jade szybko po autostradzie. Najlepiej jest jak jade spokojnie to wtedy temperatuta jest na połowie. I NAJWAZNIEJSZE PYTANIE jaka powinna być temperatura odpowiednia do pracy 2.5L
nokerman - 2004-08-05, 09:34

wskazówka powinna "stać na baczność" o tak:



a co do chłodnicy to może jest zakamieniona, ewentualnie może termostacik niedomaga, niema pełnego otwarcia. Początek otwarcia powinien być przy 80'C a maxymalne otwarcie przy 95'C

Sprawdź termostat i sprubuj odkamienić chłodnice :!:

LUKAS - 2004-08-05, 14:33

Jeśłi chodzi o ceny chłodnicy do M20B25 bez klimy, to wyglada to tak:

-ORYGINAŁ --> 800zł
-ZAMIENNIK--> 400zł

Ja mam u siebie zamiennik i nie narzekam, jestem wręcz zadowolony :D

sarna1 - 2004-08-05, 21:25

a to ze w miescie - w korkach oraz przy butowaniu na trasie podchodzi ci do 3/4 to nic - u mnie tez sie tak dzieje..oczywiscie tylko teraz jak jest na dworzu +30 --- mozesz tez zalozyc wiatrak elektryczny z przodu chlodnicy od jakiegos Poloneza albo innego wynalazku i albo zrobic sterowanie pod wplywem temperatury (tak jak w oryginale) albo na pstryczek/elektryczek z wnetrza pojazdu i bedziesz schladzal kiedy bedzie taka potrzeba.
Gość - 2004-08-06, 16:57

Czyli jesli w korkach jest 3/4 skali to jest wszystko ok?
Mi dochodzi prawie do 3/4 nawet jak za dlugo na swiatlach stoje.
Potem, przy jezdzie wraca do 1/2.
u mnie sie tak zaczelo robic, tyle ze niedawno mialem wymieniany m. in. termostat i nie wiem czy go winic czy po prostu ma tak byc bo na dworze upal.
A moze wiatrak nie domaga? Jak to sprawdzic? Bo tak na oko to kreci sie szybko :)

sarna1 - 2004-08-06, 17:28

wiatrak to nie tyle na oko co na sluch - jak auto sie nagrzeje - wisko sie blokuje i masz pod maska wichure - podnies ja wtedy i bedziesz slyszal - mozesz takze wtedy zgasic motor i sprobowac nim ruszyc - jak bedzie ciezko chodzil to jest ok :) - 3/4 w korkach to nic strasznego - auto chodzi na jalowym biegu i wiatrak nie obraca sie na tyle szybko zeby schlodzic plyn w chlodnicy - sam piszesz ze jak ruszysz to juz jest ok ;)

Jezeli wymieniales termostat to zapewne odpowietrzales uklad - ja dla pewnosci zawsze po grzebaniu w ukl chlodzacym odpowietrzam 2-3 razy...

Jak chcesz miec zupelna pewnosc ze wszysko bedzie ok to mozesz wymontowac chlodnice i zalac ja roztworem goracej wody z octem - to oczysci ja z osadow i kamienia i bedziesz pewnien ze jest czysa w srodku.

ScOOti - 2004-08-07, 07:53

ak ja tak oczyscisz bedziesz mial sito :lol:


Wszystkie malutkie dziurki ktore masz zapchane kamieniem nagle ujawnia sie :lol:

sarna1 - 2004-08-07, 10:19

no taka opcja tez wchodzi w gre - u mnie nie puscila bo poprzedni wlascicel jezdzil tylko na plynie...nie na wodzie
Gość - 2004-08-07, 18:20

-Kiedyś facet w Aso powiedział że do bmw należy lać tylko płyn :idea: niewiem ile w tym prawdy ale od kiedy kupiłem nową chłodnicę i zalałem ją płynem bmw( za koncentrat płaciłem 80zł wystarczył na 11l) cokolwiek bym nie robił jeszcze nigdy wskazówka nie ruszyła się ze środka 8)
Anonymous - 2004-08-07, 23:00

ok. wszystko bede sprawdzał. A co z tą wielkością chłodnicy. Czy moge mieć za małą chłodnice? Zauważyłem ze wiatrak z wisco nie zachodzi na całą chłodnicę z dołu Z góry jest ok. Czy tak ma być?
LUKAS - 2004-08-08, 12:15

korzuch e30 napisał/a:
a jaki masz silnik??odVW czy od BMW??napisz konkretnie :!:

Jakbyś czytał uważniej co napisał Marcin, to byś nie zaśmiecał forum.
Motor BMW, typ M20B25. To jest 2,5 litra, z dwoma wentylami na gar. Tzw. "mała szustka".
Jaśniej nie potrafię...

Cypisek - 2016-09-10, 19:08

korzuch, post sprzed 12 lat.....

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group