|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - ..:: ZASADY W DZIALE TECHNICZNYM ::..
nokerman - 2006-02-10, 08:20 Temat postu: ..:: ZASADY W DZIALE TECHNICZNYM ::.. Witam całą społeczność Forum Beemka-Klub'u w dziale technicznym.
Aby zachować porządek w tym dziale dla naszej (czyli moderatorów) i Waszej (czyli forumowiczów) wygody prosiłbym o stosowanie się do pewnych zasad, które pokrótce Wam tu przedstawię.
- !! Regulamin oraz Netykieta
Dział Techniczny to spora część forum Beemka-klub'u więc i tutaj proszę o przestrzeganie Regulaminu forum oraz stosowanie zasad Netykiety.
..:: REGULAMIN FORUM ::..
..:: NETYKIETA FORUM ::..
- !! Używajcie funkcji "szukaj"
Przed zadaniem pytania poszukaj - dla nie zorientowanych link do wyszukiwarki :
http://forum.beemka-klub.pl/search.php
Ulatw zycie moderatorowi i nie zakladaj kolejnego Topicu na temat ktory juz byl poruszany - chyba ze nadal czegos nie rozumiesz albo nie odnalazles odpowiedzi....
Lekcja 1
Lekcja 2
- !! Wypowiedzi OffTopic'owe
W tematach znajdujących się na forum Technicznym pojawiają się liczne posty bardzo luźno związane z tematem i od strony technicznej nic do tematu nie wnoszące - jeśli ktoś też to zauważył, to wie o co mi chodzi
przykład z palca wyssany:
jeśli ktoś pyta jak przerobić wycieraczki tak, by została tylko jedna, lub lampy na czarne, to nie po to, żeby ktoś inny pisał mu co na ten temat sądzi - kto nie ma zamiaru nic wnieść od strony technicznej do tematu - niech nie pisze
a wszystkich Was proszę bardzo o to byście nie odpowiadali na taką polemikę, bo na tym forum jest to pozbawione sensu... i ułatwi mi usuwanie zbędnych (z technicznego punktu widzenia ) postów
specjalnie nie piszę o kogo chodzi, bo to nie jest przypadłość jednego tylko usera, a nie chciałbym nikogo pominąć
P.S.
osoby tłumaczące się specyficznym poczuciem humoru niech przyjmą do wiadomości, że moje także nie jest pospolite... ale ordnung mus sein
albo inaczej - wszystko jest dozwolone...ale w granicach rozsądku.
- !! Precyzja w formułowaniu Tematów
Sprawa wielokrotnie poruszana która wraca jak bumerang, ciągle zdarza się, że temat dajmy na to dotyczący skrzyni biegów ma tytuł "Dlaczego .. " albo "Kto mi pomoże.." albo "Ratuuunkuu ..." itd itp
Proszę w tematach pisać konkretnie w skrócie oco chodzi, czego dotyczy, jaki problem.
Zalet takiego postępowania nie muszę chyba wymieniać.
Pozdrawiam w imieniu moderatorów pilnujacych tutaj porządku i życzę przyjemnej lektury.
nokerman - 2006-02-10, 08:30 Temat postu: ..:: REGULAMIN FORUM ::..
kirek napisał/a: | REGULAMIN FORUM BEEMKA-KLUB:
Forum tworzy jedność wraz ze stroną klubową klubu Beemka.
1). Rejestracja:
- Czynne uczestnictwo w Forum wymaga rejestracji.
- Bierne uczestnictwo w Forum (czytanie) nie wymaga rejestracji na Forum.
- Zarejestrowanie się oznacza zaakceptowanie poniższego Regulaminu.
- W celu rejestracji wymagane jest podanie informacji w rubrykach:
- użytkownik - nazwa użytkownika/nick/ (nie musi to być imię i/lub nazwisko),
- hasło,
- adres e-mail,
- skąd - nazwa miejscowości zgodna z faktycznym miejscem zamieszkania,
- Podanie pozostałych danych jest nieobowiązkowe.
- Emblemat użytkownika musi spełniać następujące wymagania:
- maksymalne wymiary szerokość x wysokość: 200x200 pikseli,
- maksymalny rozmiar pliku z emblematem: 15 KB,
- tylko jeden obrazek,
- nie może zawierać treści powszechnie uważanych za obraźliwe lub budzące niesmak,
- może zawierać nieduży podpis, który nie obraża swoją treścią uczestników Forum,
- Rejestracja użytkownika może być uniemożliwiona w razie jakichkolwiek wątpliwości lub niezgodności danych personalnych.
2).Uprawnienia użytkownika korzystającego z Forum:
- Użytkownik ma prawo do:
- czynnego/biernego uczestniczenia w Forum, czyli korzystania z niego przestrzegając wyżej wymienionych zasad rejestracji,
- umieszczania tematów, postów, zdjęć, wypowiadania się na łamach forum ,do zamieszczania ogłoszeń kupna/sprzedaży ,zgodnie z tematyką działów Forum
- uczestniczenia w spotkaniach , zlotach, zawodach organizowanych przez użytkowników Forum jak i członków Klubu Beemka-Klub,
- możliwości zakupu wszelkich gadżetów udostępnianych na stronach Forum,
- składanie skarg i zażaleń/nowych propozycji związanych z użytkownikami Forum jak również
z organizacją na Forum,
3).Usunięcie użytkownika Forum (derejestracja) w trybie zwyczajnym:
- Konto użytkownika, który nie wysłał żadnego postu zostanie skasowane nie wcześniej niż po upływie 1 miesiąca od daty ostatniego zalogowania.
- Konto użytkownika, który wysłał co najmniej jeden post zostanie skasowane nie wcześniej niż po upływie 1,5 miesięcy od daty ostatniego zalogowania.
- Konto użytkownika, który nie dopełnił obowiązków, o których mowa w rozdziale 1). punkt 6). zostanie usunięte w terminie 3 dni od założenia.
- Konto użytkownika może zostać usunięte na jego własną prośbę.
4).Usunięcie użytkownika Forum (derejestracja) w trybie nadzwyczajnym.
- Konto użytkownika, który nie przestrzega zasad ogólnej kultury , w szczególności obraża innych użytkowników forum może zostać usunięte:
- w trybie natychmiastowym, bez powiadomienia - dotyczy nowych użytkowników Forum ,których wszystkie posty spełniają w/w. przesłanki lub prowokują do ich zaistnienia,
- po niedostosowaniu się do pouczenia administratora/moderatora otrzymanego e-mailem oraz zamieszczonego przy poście/odpowiedzi upomnianego (dotyczy wszystkich zarejestrowanych użytkowników),
- Ponadto zostanie zablokowana możliwość rejestracji użytkownika z takim samym nr IP.
- Administrator zastrzega sobie prawo do usunięcia postów wysłanych przez w/w użytkownika.
5). System kar.
- Na Forum istnieje specjalny system kar i ostrzeżeń, który zostaję wymierzony w razie:
- niedostosowania się do ogólnych zasad netykiety,
- niekulturalnego zachowania wobec innych użytkowników Forum,
- naruszania zasad kultury wypowiedzi zarówno na Forum jak i w wiadomościach prywatnych(PW)
- zbędnego „nabijania” postów lub pisania nie na temat,
- umieszczania:
- emblematów(awatar),
- zdjęć,
- innych plików graficznych (dopuszczalna max. wielkość 5-10kB),
- linków do stron www,
nie związanych z marką BMW lub zbyt dużych, które powodują problemy techniczne na Forum, bądź obraźliwych w stosunku do innych użytkowników Forum,
6).Uprawnienia administratorów/moderatorów:
- Administratorzy/moderatorzy/naczelni sprzątacze wszystkie decyzje podejmują autorytarnie.
- Uprawnienia administratorów/moderatorów/naczelnych sprzątaczy:
- wykonywanie czynności administracyjnych niezbędnych do realizacji postanowień zawartych w rozdziałach 3). i 4). oraz 5).,
- nadawanie uprawnień użytkownikom i administratorom,
- blokowanie wątków, w których zostały naruszone zasady netykiety,
- przenoszenie postów do odpowiedniego działu Forum, adekwatnego do ich zawartości,
- usuwanie postów zdublowanych oraz naruszających zasady netykiety,
- usuwanie emblematów nie spełniających wymogów określonych w rozdziale 1). punkt 6).
7). Zmiany w regulaminie.
- Zmiany w regulaminie wymagają umieszczenia ich na forum w działach „OFFTOPIC MOTORYZACYJNY”,”TECHNICZNE”,”BEEMKA-KLUB”
- Zmiany w regulaminie obowiązują od chwili ich opublikowania na forum na zasadach określonych w punkcie 1).
|
nokerman - 2006-02-10, 08:30 Temat postu: ..:: NETYKIETA FORUM ::..
kirek napisał/a: |
NETYKIETA FORUM
- Wysyłaj informacje wyłącznie na temat, jaki ma być poruszany na danej liście
- Zdecydowanie unikaj bezsensownych komentarzy typu "popieram", "a ja się nie zgadzam", "popieram popierających" - chyba, ze towarzysza im Twoje przemyślenia na ten temat
- Nie rozbudowuj nadmiernie swojego podpisu - sygnatury (przyjęta norma to 4-5 linii).
- Staraj się nie przekraczać 65 znaków w linii
- Wysyłając e-mail KONIECZNIE podaj e-mail zwrotny. Dobre obyczaje nakazują także podanie pełnego imienia i nazwiska nadawcy (ksywka jest dopuszczalna dla osób na liście ogólnie znanych)
Może się bowiem okazać, że ktoś może rozwiązać Twój problem, ale woli uczynić to prywatnie.
- Komentując informacje lub odpowiadając na czyś "post" staraj się pozostawić z listu oryginalnego wyłącznie te fragmenty, które maja ścisły związek z Twoja odpowiedzią. Resztę (w tym sygnaturę) - bezwzględnie wytnij.
- Staraj się nie powtarzać pisząc odpowiedzi, jeżeli już, to niech to ma związek z tematem postu.
- Jeśli zdenerwuje Cię jakaś osoba z listy i "musisz" ja zwyzywać - uczyń to w e-mailu prywatnym, a nie na PW. Forum nie jest miejscem do rozstrzygania spraw i problemów osobistych.
- Jeśli masz jakiś problem opisz go w miarę dokładnie. Za ogólnikowe pytania typu: "Pomóżcie - mam monitor i nie działa" - zazwyczaj zostaniesz ukarany lub objechany przez innych piszących
- Nie wolno traktować list dyskusyjnych jako miejsca dla ogłoszeń komercyjnych i handlowych (chyba, że jest to lista dyskusyjna o takim temacie lub specjalne Forum : Sprzedam/Kupię).
- Staraj się pisać zwięźle. Inaczej inni się od Ciebie tym "zaraża" i pewnego dnia ujrzysz w swojej skrzynce 500 długich "postów" z zaprenumerowanej listy. Długie e-maile najlepiej spakować, lub ostrzec o ich wielkości w tytule (np.: "Ciekawe info o BG, ale dłuuuugie (45 KB)", Staraj się w tytule wysłanej informacji jasno określić czego ona dotyczy, tak aby osoby nie zainteresowane nie musiały wszystkiego ściągać i czytać.
- Zachowaj ostrożność w przesyłaniu dużych plików (na przykład obrazków) prywatnie za pośrednictwem listy. Może się bowiem zdarzyć, że twoja przesyłkę otrzyma nie tylko adresat, ale i wszyscy na liście. Nawet jeśli zrobiłeś to niecelowo - to następnego dnia (w najlepszym przypadku) Twoja skrzynka pocztowa pełna będzie listów z obelgami, a ktoś może ja zapchać na przykład niepotrzebnym Ci do niczego kodem źródłowym XWindows .A na naszym forum od dużych obrazków rozjeżdżają się ramki.
- Nasze Forum posiada specjalne Podforum, pisząc posty dokładnie zastanów się ,do którego najlepiej twój post będzie pasował. Posty, które będą rażąco naruszały tematykę Forum zostaną usunięte w trybie natychmiastowym przez moderatorów.
|
nokerman - 2006-05-29, 07:09 Temat postu: Wstawianie FOTEK na Forum. Co jakiś czas dostaję meile z zapytaniem "Jak wstawić fotkę na Forum"
Postanowiłem więc opracować szczegółowy Tutorial jak to się robi, ażeby nawet nawet zupełny Zieleniak czy Żółtodziób tudzież
laik noga komputerowa sobie z taką operacją poradziła.
Więc do dzieła, Wykonuj kolego/koleżanko punkt po punkcie wg poniższej instrukcji:
- Otwórz stronę z adresu: http://www.imageshack.us/ powinieneś zobaczyć taki oto widok:
Jest to strona główna serwisu Imageshack który myślę że jest najstabilniejszym serwerem Hostingu do potrzeb grafiki.
Poprzez niego można wysyłać pliki graficzne o rozszerzeniach:
*.jpg *.jpeg *.png *.gif *.bmp *.tif *.tiff *.swf o wielkości pliku nie większej niż 1.5 MB
Z dostępnych tutaj opcji widaćże można wysłać plik z twojego komputera, zaznaczając opcję [o]file lub z lokalizacji gdzieś
w sieci zaznaczając opcję [o]url.
- Zaprezentuję tutaj jak wrzucić plik z lokalnego komputera.
Klikasz przycisk [Wybierz], otwiera się okienko w którym pokazujesz lokalizację pliku w twoim komputerze, i otwierasz go.
- Teraz już tylko pozostało kliknąć przycisk [host it!] ale przed tym jedna
UWAGA!! aby nie zakłócać porządku na Forum, nie robić moderatorom kreciej roboty oraz ułatwić wszystkim użytkownikom
forum przeglądanie go należy pamietać że:
- największa rozdzielczość obrazka jaki można bezpośrednio (czyli będzie on widoczny w poście jako obraz) wkleić na
forum powinna wynosić (800x600), jeśli wysyłasz większy obrazek możasz go od razu przeskalować do tych rozmiarów
zaznaczając opcję [o]resize image i wybierając z rozwijanego menu rozmiar 800x600 (15-inch monitor)
- jeśli chcesz pokazać większy obrazek to niezaznaczaj tej opcji, ale na forum wklejaj miniaturkę (Thumbnail) o czym później
Mając na uwadze powyższe zasady i stosując się do nich możesz umieścić plik na serwerze klikając [host it!] po czym plik
zostanie wysłany na serwer Imageshack'a
- Jeśli operacja wysyłania pliku powiedzie się powinieneś zobaczyć taką oto stronkę na której podane masz gotowe linki które
należy przekopiować do treści twojego posta.
- Twoje zdjęcie jest w rozmiarze 800x600 lub mniejszym i chcesz umieścić je bezpośrednio w twoim poście wybierz link
opisamy jako: Hotlink for forums (1) lub też możesz wtawić je jako miniaturkę wybierając link Thumbnail for forums (1)
- Twoje zdjęcie jest większe niż 800x600 - powinieneś wstawić jego miniaturkę Thumbnali for forums (1)
lub podać bezpośredni link Direct link to image
A teraz pora na przykłady:
Direct link to image wygląda tak:
http://img512.imageshack....wam20jp28dh.jpg
Thumbnali for forums (1) wygląda tak:
Hotlink for forum (1) wygląda tak:
Pozdrawiam i teraz mam nadzieje że wszystko jest jasne i życie stało się łatwiejsze
|
|